| کد خبر: 165965 |

◄ اجرای طرح سامانه یکپارچه مدیریت ترافیک هوایی

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی در مراسم آغاز نشست تخصصی کارشناسان این حوزه تاکید کرد که برای ارتقای نظارت بر ترافیک هوایی و استفاده بهینه از آسمان کشور طرح های مختلف از جمله طرح سامانه یکپارچه کنترل و مدیریت ترافیک هوایی تدارک دیده شده است.

تین نیوز

محمد حبیب اللهی برزی، مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی در مراسم آغاز نشست تخصصی کارشناسان این حوزه تاکید کرد که برای ارتقای نظارت بر ترافیک هوایی و استفاده بهینه از آسمان کشور طرح های مختلف از جمله طرح سامانه یکپارچه کنترل و مدیریت ترافیک هوایی تدارک دیده شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی فرودگاه های استان خراسان رضوی، برزی دراین مراسم گفت: روند رو به رشد تقاضای پروازهای داخلی و خارجی ایجاب می کند از آسمان کشور استفاده بهینه شود و بهبود و ارتقای روش های کنترل و نظارت ترافیک هوایی را با رعایت استانداردهای ملی و بین المللی در جهت تامین حداکثری ایمنی و سلامت پروازها مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: دراین راستا طرح های ملی مختلفی را در دستور کار قرار داده ایم که از جمله آنها می توان به پروژه ملی سامانه یکپارچه کنترل و مدیریت ترافیک هوایی، تجهیز 16 سایت راداری MSSR Mode A/C به سامانه های نظارتی و پردازشگر اطلاعاتی Mode S ، طرح ملی تکمیل و بهینه سازی پوشش شبکه فرکانسی FIR ایران و فرودگاهی، تجهیز شبکه فرکانسی به فناوری VDL برای ارسال متن در کنار صدا، مطالعه و شناسایی گپ های موجود در شبکه فعلی فرکانسی به ویژه در ارتفاعات پایین، ارایه سرویس ناوبری هوایی مبتنی بر ماهواره و اجرای پروژه ارتقای امنیت و یکپارچه سازی سامانه های کمک بازرسی مسافر و بار اشاره کرد.

همچنین مدیرکل فرودگاه های استان خراسان رضوی در سخنانی خطاب به مدیران و کارشناسان حوزه ارتباطات و ناوبری هوایی گفت: خدمات ارزنده شما که مستقیم با امنیت پروازها و جان مردم ارتباط دارد بر هیچکس پوشیده نیست و ارزش کار شما جایی بارز می شود که با وجود تحمیل تحریم های ظالمانه در عرصه صنعت هوایی، با اتکا به دانش خود و فناوری های بومی توانسته اید با به روزرسانی زیرساخت ها ایمنی هوانوردی را تضمین کنید.

محمدباقر قاسم زاده افزود: فرودگاه مشهد به عنوان دومین فرودگاه پر ترافیک کشور و با توجه به رشد روزافزون پروازها نیازمند بهترین خدمات در عرصه ارتباطات و ناوبری است و در سال های اخیر کارکنان اداره ارتباطات و ناوبری فرودگاه مشهد اقدامات قابل توجهی را با هدف حفظ پروازهای ایمن و اثربخش در آسمان انجام داده اند.

مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی در ادامه بر ضرورت تامین نیازهای فرودگاه مشهد در زمینه تجهیز و خریداری دستگاه های ارتباطی، نظارتی، امنیتی و سیستم های ناوبری تاکید کرد.

نشست تخصصی مدیران و کارشناسان ارتباطات و ناوبری هوایی صبح امروز، 19 اردیبهشت، در مشهد آغاز به کار کرد و تا 20 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.