| کد خبر: 164501 |

آغاز مانورهای طرح اضطراری سال 97 با فرودگاه‎های اهواز و خرم‎آباد

مدیر کل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل از آغاز برگزاری تمرین کامل دوسالانه (مانور طرح اضطراری) در سال 1397، با انجام مانور در دو فرودگاه اهواز و خرم آباد خبر داد.

تین نیوز

مدیر کل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل از آغاز برگزاری تمرین کامل دوسالانه (مانور طرح اضطراری) در سال 1397، با انجام مانور در دو فرودگاه اهواز و خرم آباد خبر داد.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌ عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران کشور، فرشید گلیج گفت: طبق برنامه‎ریزی انجام شده، تمرین کامل دوسالانه (مانور طرح اضطراری) فرودگاه اهواز در 28 فروردین و تمرین کامل فرودگاه خرم‎آباد در هفته اول اردیبهشت انجام می‎شود.

گلیج با اشاره به اینکه طبق قوانین ایکائو و دستورالعمل سازمان هواپیمایی کشوری، فرودگاه‎ها برای حفظ آمادگی خود در برابر سوانح ملزم به برگزاری تمرین‎های طرح اضطراری کامل و محدود هستند، گفت: در همین زمینه طبق برنامه‎ریزی انجام شده، در سال جاری 16 فرودگاه اقدام به برگزاری تمرین کامل می کنند و 17 فرودگاه نیز تمرین محدود طرح اضطراری را انجام خواهند داد که تقویم برگزاری این تمرین‎ها به سازمان هواپیمایی کشوری و ادارات کل ذی‎ربط ارسال شده است.

گفتنی است؛ مانور طرح اضطراری هر فرودگاه بر اساس سناریویی منطبق با شرایط و ویژگی‎های آن برگزار می‎شود. این سناریو پس از برگزاری جلسات هماهنگی با حضور نمایندگان بخش‎های مختلف مرتبط تدوین می‎شود و اجرای آن توسط ارزیابان سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.