| کد خبر: 164115 |

◄ 18 پرواز جدید در برنامه فرودگاه خرم‌آباد

در جهت برنامه‌ریزی برای افزایش پروازها در این فرودگاه در هفته جاری 18 پرواز به مقاصد تهران و مشهد در برنامه پروازهای مسافری فرودگاه خرم‌آباد قرار خواهند گرفت.

تین نیوز

از این هفته 18 پرواز جدید به برنامه پروازی فرودگاه خرم‌آباد افزوده خواهد شد.

غلام‌رضا بنی‌صدر مدیر فرودگاه خرم‌آباد با اعلام این خبر افزود: در جهت برنامه‌ریزی برای افزایش پروازها در این فرودگاه در هفته جاری 18 پرواز به مقاصد تهران و مشهد در برنامه پروازهای مسافری فرودگاه خرم‌آباد قرار خواهند گرفت.

بنی‌صدر ادامه داد: برای افزایش پروازها برنامه داریم و امیدواریم این کار محقق شود.

او اضافه کرد: با چند شرکت هواپیمایی و سرمایه‌گذار برای افزایش پروازها رایزنی‌هایی کرده‌ایم و منتظر جواب هستیم.

مدیر فرودگاه خرم‌آباد یادآور شد: سال گذشته شرکت هواپیمایی تابان در مقطعی پروازهایش را به مقصد تهران-خرم‌آباد و بالعکس برقرار می‌کرد و پروازهای هفتگی به‌مراتب بیشتر بود.

او عنوان کرد: شرکت هواپیمایی تابان درحال‌حاضر فقط پروازهای به مقصد مشهد را انجام می‌دهد و امیدواریم در آینده پروازهای تهران را هم برقرار کند.

بنی‌صدر عنوان کرد: پروازهای تهران-خرم‌آباد و بالعکس هم توسط شرکت‌های هواپیمایی ماهان و ایران‌ایر برقرار می‌شود.

 اولین بار باند فرودگاه خرم‌آباد به عرض 30 متر و طول 1800 متر در جریان جنگ جهانی دوم (در اواسط سال 1322)  توسط متفقین در محلی روبروی کمپ نظامی بدرآباد که مقر نیروهای  نظامی شوروی سابق، انگلیس و آمریکا بود، صرفاً جهت پرواز هواپیماهای ملخی قدیمی طراحی شد.

از این باند خاکی پس از خاتمه جنگ جهانی دوم و خروج متفقین از کشور برای جابجایی افسران نظامی از خرم‌آباد به تهران و بالعکس استفاده می‌شد تا اینکه شرکت ملی نفت ایران و مخابرات منطقه لرستان زمین‌های فرودگاه را خریداری و بازسازی نمودند و حدود 1800 متر از باند جهت استفاده هواپیماهای کوچک پستی آسفالت گردید و یک اتاق کوچک نگهبانی و یک ساختمان کوچک برای استراحت مسافران ساخته شد.

مدتی بعد  زمین‌های اطراف فرودگاه خریداری و روستای میانگلال که در مسیر باند فرودگاه قرارگرفته بود جابجا شد. نهایتاً در سال 1355 و در زمان استانداری آقای فرح‌بخشیان با حضور جمعی از مسئولین شرکت نفت و سازمان هواپیمایی کشوری مسئولیت فرودگاه خرم‌آباد از وزارت نفت به سازمان هواپیمایی کشوری تحویل داده شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.