| کد خبر: 163968 |

◄ استقبال چشمگیر مسافران نوروزی از سفرهای هوایی

در مدت سفرهای نوروزی دو میلیون و ۷۳۸هزار مسافر از طریق فرودگاه‎های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‎ها اعزام و پذیرش شدند.

تین نیوز

در مدت سفرهای نوروزی دو میلیون و ۷۳۸هزار مسافر از طریق فرودگاه‎های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‎ها اعزام و پذیرش شدند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه‎های کشور در این بازه زمانی در مجموعه میزبان ۲۱۹۶۹ فروند نشست‌وبرخاست هواپیما بوده‎اند که طی آن نزدیک به دو میلیون و ۷۳۸ هزار مسافر اعزام و پذیرش و بیش از ۳۱ میلیون و ۸۳۳ هزار کیلوگرم بار ارسال و پذیرش‌شده‌اند.

در این ایام، فرودگاه مهرآباد با ۶۴۹۰ فروند، بیشترین نشست‌وبرخاست هواپیما را به خود اختصاص داده و با اعزام و پذیرش نزدیک به ۷۵۳ هزار مسافر نوروزی، پرترافیک‎ترین فرودگاه بوده است و فرودگاه امام خمینی (ره) با ۳۹۶۳ فروند نشست‌وبرخاست هواپیما و اعزام و پذیرش بیش از ۶۲۲ هزار مسافر دومین فرودگاه پرترافیک کشور است و از طرفی، با ارسال و پذیرش بیش از ۱۰ میلیون و ۷۴۲ هزار کیلوگرم بار، رتبه نخست را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

فرودگاه مشهد نیز با ۳۲۴۹ فروند نشست‌وبرخاست و پذیرش نزدیک به ۴۷۴ هزار مسافر در جایگاه سومین فرودگاه کشور قرار دارد.

سهم پروازهای داخلی از کل پروازهای این بازه زمانی نشست‌وبرخاست ۱۶۵۸۹ فروند هواپیما است که طی آن بیش از یک‌میلیون و ۹۱۰ هزار مسافر و بیش از ۱۷ میلیون و ۷۹۹ هزار کیلوگرم بار منتقل‌شده ‎است.

با توجه به اینکه تمام پروازهای فرودگاه مهرآباد داخلی است، در این بخش نیز این فرودگاه در رتبه نخست قرار دارد و پس‌ازآن، فرودگاه مشهد با ۲۷۶۴ فروند نشست‌وبرخاست، اعزام و پذیرش نزدیک به ۴۰۶ هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از سه میلیون و ۴۵۱ کیلوگرم بار، در جایگاه دوم و فرودگاه شیراز با ۱۵۵۸ فروند نشست‌وبرخاست، اعزام و پذیرش بیش از ۱۵۶ هزار مسافر و ارسال و پذیرش نزدیک به یک‌میلیون و ۵۲۰ هزار کیلوگرم بار در جایگاه سوم قرار دارد.

سهم پروازهای خارجی پروازهای نوروز ۹۷ از ۲۴ اسفند تا ۱۲ فروردین، در فرودگاه‎های بین‎المللی تحت مالکیت شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران نیز نشست‌وبرخاست ۵۳۸۰ فروند هواپیما است که طی آن بیش از ۸۲۷ هزار مسافر و بیش از ۱۴ میلیون کیلوگرم بار منتقل‌شده ‎است.

در این بخش فرودگاه امام خمینی (ره) با نشست‌وبرخاست ۳۹۰۸ فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از ۶۲۲ هزار مسافر و ارسال و پذیرش نزدیک به ۱۰ میلیون و ۷۳۷ هزار کیلوگرم بار، در رتبه نخست قرارگرفته است و پس‌ازآن فرودگاه مشهد با میزبانی ۴۸۵ فروند هواپیما، اعزام و پذیرش ۶۷۹۷۴ مسافر و ارسال و پذیرش بیش از یک‌میلیون و ۱۱۲ هزار کیلوگرم بار و فرودگاه اصفهان با نشست‌وبرخاست ۲۴۲ فروند هواپیما، اعزام و پذیرش ۳۲۱۴۱ مسافر و ارسال و پذیرش بیش از ۴۷۲ هزار کیلوگرم بار در رتبه‎های دوم و سوم قرارگرفته‌اند.

در سفرهای نوروزی امسال مردم استقبال چشمگیری از حمل‌ونقل هوایی داشتند و به لطف هواپیماهای ATR جدید خریداری‌شده، مسافران از شهرهای کوچک هم توانستند با هواپیما به سفر بروند.

توسعه حمل‌ونقل هوایی در پسابرجام توانسته مزایای بسیاری برای ایان به ارمغان بیاورد و نظر توریست‌های خارجی را هم به کشورمان جلب کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.