| کد خبر: 163123 |

◄ فرودگاه ارومیه آماده میزبانی از پرواز‎های نوروز شد

مدیرکل فرودگاه‎های استان آذربایجان غربی از آمادگی تجهیزات و سامانه‎های فرودگاه ارومیه برای میزبانی از پرواز‎های نوروز خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‎های استان آذربایجان غربی از آمادگی تجهیزات و سامانه‎های فرودگاه ارومیه برای میزبانی از پرواز‎های نوروز خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، کمال پرهیزکاری اظهار کرد: طبق دستورالعملی که قائم مقام مدیرعامل امور فرودگاه‎ها ارسال کرده است، در حال آماده‎سازی شرایط برای میزبانی مسافران در پروازهای نوروزی هستیم. به همین منظور ستاد نوروزی را با حضور واحدها و ارگان‎های مختلف تشکیل داده‎ایم و جلسه‎های آن در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه اکنون بخش‎های مختلف این اداره کل و ارگان‎های حاضر در فرودگاه در حال نهایی برنامه‎های خود هستند، گفت: از مهم‌ترین موارد برای ایمنی پروازها، وجود تجهیزات ناوبری و کمک ناوبری سالم و عملیاتی است که متخصصان آن‌ها را به‌تازگی بررسی و صحت عملکردشان را تأیید کرده‎اند. همچنین واری پروازی سامانه‎های راداری نیز پیش از این انجام‌شده است و از این نظر در شرایط مطلوبی قرار داریم.

پرهیزکاری با اشاره به آمادگی برای افزایش پروازها در نوروز۹۷ گفت: به همه شرکت‎های هواپیمایی و همچنین چارترکنندگان که بیشتر برای پروازهای خارجی اقدام می‎کنند، اطلاع داده‎ایم که در برنامه‎ریزی پروازهای فوق‎العاده خود محدودیتی نخواهند داشت، چراکه این فرودگاه به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات ناوبری و فرودگاهی خواهد بود.

مدیرکل فرودگاه‎های استان آذربایجان غربی افزود: آماده‎سازی و زیباسازی محوطه‎های فرودگاه از جمله ساخت یک آب‌نمای زیبا و گلکاری، چیدن سفره هفت سین خاص با ابعاد مناسب در ترمینال و همچنین اهدای شاخه گل به مسافران اولین پرواز پس از نوروز با همکاری اداره کل گردشگری استان و اختصاص فضایی مناسب به این اداره کل برای معرفی اماکن دیدنی استان از طریق بروشورها و نقشه‎ها به مسافران، از دیگر برنامه‎های ما خواهد بود.

به گزارش تین‌نیوز، فرودگاه بین‌المللی شهید باکری ارومیه فرودگاهی در شمال غرب ایران و در شمال شهر ارومیه است که در فاصلهٔ ۱۵ کیلومتری مرکز این شهر قرار دارد. این فرودگاه در زمینی به مساحت ۳۴۳ هکتار ساخته‌شده و ارتفاعش از سطح دریا، ۱۳۲۴ متر است.فرودگاه ارومیه در سال ۱۳۴۲ ساخته و سه سال بعد در سال ۱۳۴۵ به بهره‌برداری رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.