| کد خبر: 162591 |

◄ بلیت‌ هواپیما را از مراکز معتبر و دارای مجوز تهیه کنید

مرتضی دهقان در جلسه هماهنگی پروازهای نوروزی که با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیران عامل شرکت های هواپیمایی، مدیران ستادی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی، فرودگاه مهرآباد و امام خمینی(ره) و دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی ، نیروهای امنیتی ، فرمانده پلیس فرودگاه ها و گمرک برگزار شد بر سیاست‌ها و برنامه‌‌ریزی های صورت گرفته در این راستا و ارائه خدمات مناسب به مسافران و اطلاع‌رسانی به موقع و شفاف متناسب با دستورالعمل حقوق مسافر تأکید کرد.

تین نیوز

در جلسه هماهنگی پروازهای نوروزی که با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی، مدیران ستادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی، فرودگاه مهرآباد و امام  و دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی ، نیروهای امنیتی ، فرمانده پلیس فرودگاه‌ها و گمرک برگزار شد بر سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این راستا و ارائه خدمات مناسب به مسافران و اطلاع‌رسانی به موقع و شفاف متناسب با دستورالعمل حقوق مسافر تأکید کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، مرتضی دهقان معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری به ارائه آمار و عملکرد بخش حمل‌ونقل هوایی در انجام پروازها و جابه‌جایی مسافر در 11 ماه گذشته اشاره کرد و افزود: در مدت مذکور در 55 فرودگاه کشور 377 هزار و 842  نشست‌وبرخاست صورت گرفته و 45 میلیون مسافر جابه‌جا شدند که به ترتیب با افزایش 7/8 درصدی در پروازهای داخلی مواجه بودیم.

دهقان تصریح کرد: همچنین در پروازهای خارجی نیز از 34 فرودگاه بین‌المللی 80 هزار  و 47 پرواز انجام و 11 میلیون و 715 هزار مسافر جابه‌جا شدند که به ترتیب از رشد 9/6 درصدی برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: امسال با توجه به تقاضای بازار با 162 فروند هواپیمای فعال افزایش بیش از 10 درصدی در پروازها خواهیم داشت.

دهقان با تاکید بر ضرورت پاسخگویی شفاف به مسافران و انتظارات شرکت های هواپیمایی گفت: دستورالعمل حقوق مسافر نیز تکلیف شرکت های هواپیمایی را مشخص کرده است و با پایبندی به شرایط مندرج در دستورالعمل بسیاری از شکایت‌ها کاهش خواهد یافت.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری از شرکت‌های هواپیمایی خواست تا کلاس های نرخی خود را در سایت شرکت های خود قرار دهند و هماهنگی لازم را با نمایندگان فروش خود داشته باشند تا بالاتر از کلاس نرخی تعیین‌شده توسط شرکت ها بلیت فروخته نشود.

همچنین از مسافران نوروزی خواسته شد تا بلیط خود را از دفاتر خدمات مسافرت  هوایی معتبر  و دارای مجوز خریداری و در صورت مشاهده هرگونه تخلف به سامانه حقوق مسافر در سایت سازمان هواپیمایی کشوری به آدرسwww.CAO.ir مراجعه و شکایت خود را ارسال کنند.

در این جلسه همچنین گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده در جهت تسهیل و خدمات‌رسانی بیشتر در ایام نوروز ارائه شد.ّ

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.