| کد خبر: 161418 |

مهمترین پروژه تاریخ فرودگاه اردبیل سال 97 آغاز می‎شود

مدیرکل فرودگاه‎های استان اردبیل از آغاز پروژه بهسازی سطوح پروازی باند قدیم فرودگاه اردبیل، به عنوان مهمترین پروژه تاریخ این فرودگاه در سال 97 خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‎های استان اردبیل از آغاز پروژه بهسازی سطوح پروازی باند قدیم فرودگاه اردبیل، به عنوان مهمترین پروژه تاریخ این فرودگاه در سال 97 خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، سیدفخرالدین هاشمی گفت: بهسازی سطوح پروازی باند قدیم و سیستم روشنایی آن که می توان گفت بعد از ساخت خودِ فرودگاه اردبیل، مهمترین پروژه در تاریخ آن محسوب می شود، اواخر سال 96 مناقصه خود را نهایی کرد و با تعیین پیمانکار و اعتباری 100 میلیارد تومانی از اوایل سال جدید اجرا خواهد شد.

وی درباره پروژه دیگری که در سال 97 افتتاح خواهد شد، گفت: پرو ژه ترمینال خارجی این فرودگاه هم به مراحل پایانی خود رسیده است که پیش بینی می کنیم در خرداد سال 97 افتتاح و بهره برداری شود.

هاشمی درباره پیش بینی افزایش پروازها در سال جدید گفت: دو شرکت هواپیمایی ایران ایر و آسمان که در این فرودگاه فعالیت می کنند، در برنامه پروازی شش ماه نخست سال آینده که به برنامه تابستانی معروف است، پروازهای خود را به دو برابر افزایش داده اند.

وی افزود:استانداری نیز با یک شرکت چارترکننده مذاکره کرده است تا به برقراری پروازهای جدید اقدام کند. همچنین درباره برقراری پروازهای خارجی نیز با چارترکنندگان رایزنی هایی انجام شده است.

مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل در پاسخ به این موضوع که مسئولان صنعت هوانوردی بر حذف پروازهای چارتی تاکید دارند، گفت: در فرودگاه ها اردبیل و پارس آباد تنها دو شرکت هواپیمایی ایران ایر و آسمان به طور عمده فعالیت می کنند و دیگر شرکت ها تمایلی نشان نمی دهند. این دو شرکت هم که پروازهای داخلی خود را به چارترکنندگان نمی دهند و می ماند پروازهای خارجی که باز هم شرکت ها روی آن ریسک نمی کنند و اگر چارترکنندگان اقدام به برقراری آنها نکنند، این پروازها هم انجام نمی شود. البته اگر تصمیم مسئولان بر حذف پروازهای چارتری باشد ما نیز استقبال می کنیم زیرا این پروازها مسائل خاص خود را دارند اما به نظر می آید که حذف آنها نیاز به برنامه ریزی و زمان دارد.

مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل همچنین درباره فرودگاه پارس آباد گفت: در سال 96 فرودگاه پارس آباد پس از مدت ها بهسازی، دوباره به بهره برداری رسید و اکنون دو پرواز برنامه ای هفتگی با ظرفیت کامل مسافر در آن انجام می شود که می خواهیم برای سال جدید آن را افزایش دهیم. همچنین برای تکمیل بهسازی آن، پروژه استریپ سازی را برای سال جدید انجام خواهیم داد و در این صورت تا حدود 15 سال دیگر نیازی به بهسازی سطوح پروازی نخواهد داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.