| کد خبر: 161199 |

رشد محسوس حمل و نقل هوایی استان کرمان در دوران انقلاب اسلامی

مدیر کل فرودگاههای کرمان با اشاره به مسیرهای هوایی و شرکت های هواپیمایی فعال در این استان بر پیشرفت قابل توجه حمل و نقل هوایی استان در دوران انقلاب اسلامی تاکید کرد.

تین نیوز

مدیر کل فرودگاههای کرمان با اشاره به مسیرهای هوایی و شرکت های هواپیمایی فعال در این استان بر پیشرفت قابل توجه حمل و نقل هوایی استان در دوران انقلاب اسلامی تاکید کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی فرودگاه های استان کرمان، علی قاسم زاده، توضیح داد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در کرمان تنها یک شرکت هواپیمایی فعال بود اما اکنون 16 شرکت شامل ماهان، هواپیمایی جمهوری اسلامی، آسمان، زاگرس، قشم ایر، کاسپین، تابان، کیش ایر، آتا، پویا، العراقیه، فلای بغداد، آموزشگاه خلبانی بوتیا ماهان، آموزشگاه خلبانی پرنده نقره ای ماهان و آموزشگاه خلبانی افشید در کرمان فعالیت می کنند.

وی با اشاره به روند رو به رشد خطوط هوایی افزود: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها یک راه هوایی (مسیر تهران- یزد- کرمان- زاهدان) در استان داشتیم که اکنون به 11 مسیر در دو بخش خارجی و داخلی رسیده است. در بخش مسیرهای خارجی پروازهای کرمان به مقصد و مبدأ استانبول، آنکارا، بانکوک، کوآلامپور، دبی، ابوظبی، تفلیس، دمشق، نجف، بغداد، مدینه، اسپارتا، شارجه، عشق آباد، دوحه وکویت و در بخش مسیرهای داخلی پروازهای کرمان به مبدا و مقصد تهران، کرمانشاه، تبریز، اصفهان، اهواز، شیراز، کیش، قشم، بندرعباس، زاهدان، ایرانشهر، چابهار، زابل و مشهد فعال است.

قاسم زاده گفت: قبل از انقلاب اسلامی ایران تنها دو فرودگاه کرمان و جیرفت در استان کرمان فعال بود که اکنون به هفت باب رسیده و فرودگاه کرمان دارای گواهینامه فرودگاه بین المللی و ایزوهستند

وی همچنین آمار پروازها را تا سال 56 هفته ای دو یا سه پرواز اعلام کرد و افزود: سال 56 درمجموع 260 پرواز در فرودگاه های کرمان انجام شد که اکنون به 4869 نشست و برخاست رسیده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.