| کد خبر: 161159 |

سومین کارگاه آموزشی ASBU برگزار می شود

سومین کارگاه آموزشی ASBU با بررسی ماژول FRTO از Block0 در سه بخش ارتباطی، ناوبری و تراژکتوری تشکیل می شود.

تین نیوز

سومین کارگاه آموزشی ASBU با بررسی ماژول FRTO از Block0 در سه بخش ارتباطی، ناوبری و تراژکتوری تشکیل می شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، این کارگاه با توجه به رویکرد سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) به موضوع ASBU (ارتقای بلوکی سیستم های هوانوردی) به عنوان یکی از راهبردهای عملیاتی و مدیریتی طرح ناوبری هوایی جهان به مدت دو روز با حضور نمایندگان کمیته CNS از 33 فرودگاه کشور و اعضای کمیته های اصلی و فرعی CNS اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی برگزار می شود.

ASBU چارچوبی برنامه ریزی شده برای تحقق توسعه مدیریت ترافیک هوایی (ATM) ، استفاده از مزایای تجهیزات فعلی، ایجاد بسترسازی یک طرح گذر از حال فعلی به سمت آینده و فراهم کردن قابلیت همکاری جهانی است.

دراین کارگاه با عنوان پیاده سازی ماژول B0-FRTO قرار است ماژول FRTO از Block0 در سه بخش ارتباطی( Communication )، ناوبری( Navigation ) و تراژکتوری ( surveillance ) بررسی شود. هدف اصلی این ماژول، استفاده بهینه از فضای پروازی کشورها از طریق برنامه ریزی فضای پروازی( Airspace Planning )، استفاده انعطاف پذیر از فضای پروازی( Flexible Use of Airspace ) و روت یابی انعطاف پذیر( Flexible Routing ) است و از جمله مزایای آن می توان به تعریف و استفاده مشترک از فضاها و مسیرهای خاص بین کاربران نظامی و تجاری، قابلیت به روز رسانی آنی طرح های پروازی، متغیر بودن هزینه، زمان و سایر موارد مربوط به پرواز با توجه به تغییر مسیرهای پروازی، استفاده از اطلاعات سنسورهای مختلف نظارتی و پردازش آنها و بهبود وضعیت زیست محیطی با کاهش مصرف سوخت اشاره کرد.

این کارگاه آموزشی از ساعت 8:30 صبح روز شنبه 28 بهمن در سالن همایش دانشکده هواپیمایی توسط اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی برگزار می شود و 29 بهمن به کار خود پایان می دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.