| کد خبر: 160819 |

عدم امکان پذیرش هواپیماهای پهن‌پیکر در فرودگاه سنندج

مدیرکل فرودگاه استان کردستان گفت: با وجود اینکه فرودگاه سنندج یکی از مجهزترین ها در کشور است اما بدلیل شرایط جغرافیایی منطقه امکان نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر در این فرودگاه فراهم نیست.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه استان کردستان گفت: با وجود اینکه فرودگاه سنندج یکی از مجهزترین ها در کشور است اما بدلیل شرایط جغرافیایی منطقه امکان نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر در این فرودگاه فراهم نیست.

به گزارش ایرنا، محسن سیف زاده روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: بدلیل قرار گرفتن 2 رشته کوه مرتفع آوالان و خلیجیان در اطراف این فرودگاه، فرود هواپیماها باید با شیب بیشتر از چهار درجه صورت گیرد که این کار برای هواپیماهای پهن پیکر مشکل است.

وی با اشاره به اینکه شیب استاندارد فرود هواپیما در فرودگاه ها سه تا سه و نیم درجه است، افزود: برای رفع این مشکل بیشتر شرکت های هوایپمایی فعال در این فرودگاه از هواپیماهای متوسط و کوچک ATR و فوکر 100 استفاده می کنند.

سیف زاده تاکید کرد: این فرودگاه به جدیدترین تجهیزات حوزه ناوبری در سطح کشور مجهز شده است و وسایل مورد استفاده ارتباطی و هواشناسی در آن با فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) برابری می کند.

وی با اشاره به عدم انجام پروازهای بین المللی این فرودگاه گفت: پروازهای سنندج به سلیمانه عراق که در گذشته انجام می شد بدلیلی متوقف شده بود ولی در حال پیگیری برای برقراری این پرواز هستیم.

**افزایش پروازها در برنامه زمستانی فرودگاه سنندج

مدیرکل فرودگاه استان کردستان گفت: در برنامه زمستانی پروازهای فرودگاه سنندج 6 پرواز (3 پرواز رفت و 3 پرواز برگشت) اضافه شد و در حال انجام است.

وی یادآور شد: هم اکنون سه شرکت هواپیمایی آسمان، ایران ایر و قشم ایر در برنامه زمستانی این فرودگاه فعالیت می کنند و با افزایش این سه پرواز، 12 پرواز (24 پرواز رفت و برگشت) در این فرودگاه به مقصد تهران انجام می شود.

سیف زاده با اشاره به اینکه امسال در روزهای سه شنبه و پنجشنبه از فرودگاه سنندج پروازی صورت نمی گرفت، افزود: از این هفته 2 پرواز در روز سه شنبه و یک پرواز نیز در روز پنجشنبه از این فرودگاه انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: شرکت آسمان روز سه شنبه ساعت 6:20 صبح از تهران به مقصد سنندج پرواز خواهد داشت و ساعت هشت صبح نیز از سنندج به مقصد تهران باز می گردد.

او با بیان اینکه پرواز دیگر روز سه شنبه را شرکت قشم ایر انجام می دهد، گفت: ساعت 11:30 سه شنبه پرواز از تهران به مقصد سنندج و پرواز بالعکس نیز ساعت 13 از سنندج به مقصد تهران انجام می شود.

مدیرکل فرودگاه های استان کردستان با بیان اینکه شرکت آسمان برای روز پنجشنبه ساعت 10:40 از تهران به مقصد سنندج پرواز خود را دایر کرده است، اضافه کرد: پرواز بالعکس ساعت 12:15 ظهر همان روز از مبدا سنندج انجام می شود.

به گفته سیف زاده، در برنامه زمستانی این فرودگاه هر روز به غیر از پنجشنبه و جمعه 2 پرواز (چهار پرواز رفت و برگشت) در فرودگاه سنندج انجام می گیرد.

**روند احداث فرودگاه سقز از ابتدای سال 97 شروع می شود

مدیرکل فرودگاه های استان کردستان گفت: علاوه بر فرودگاه سنندج، کردستان دارای یک فرودگاه در دست ساخت در شهرستان سقز است که در پنج کیلومتری جاده سقز - مریوان قرار دارد.

سیف زاده افزود: روند احداث این فرودگاه از مدتی قبل بدلیل مشکلاتی تعطیل شده بود که اخیرا با برگزاری مناقصه جدید، بزودی پیمانکار آن مشخص می شود و مراحل تجهیز کارگاه و احداث آن در ابتدای سال 97 شروع خواهد شد.

وی با اشاره اینکه احداث این فرودگاه دارای توجهی اقتصادی است و در فاصله 20 کیلومتری سقز و 250 کیلومتر فرودگاه سنندج قرار دارد پیش بینی کرد این فرودگاه پروازهای خود را حداکثر تا سه سال آینده شروع کند.

به گفته وی، با بهره برداری از فرودگاه سقز بیش از یک میلیون نفر از جمعیت شهرستان های شمال استان کردستان و همچنین جنوب آذربایجان غربی می توانند از خدمات این فرودگاه استفاده کنند.

فرودگاه سنندج از فرودگاه های قدیمی ایران است که از سال 1338 پروازهای هواپیمایی ایران ایر در این فرودگاه برقرار بوده است.

استان کردستان یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارد، بر اساس آخرین تقسیمات کشوری این استان دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی دارای سکنه و 187 آبادی خالی از سکنه است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    مدیرکل محترم فرودگاه سسندج و فرماندار محترم انجا باید به کمک استانداری و شهرداری و بخش خصوصی ، یک ایرلاین در فرودگاه سنندج راه اندازی کند و برای رفع مشکل وجود کوه در اطراف این فرودگاه از هواپیما Q400NextGen مجهز به موتور pw150 استفاده کنند . چون این هواپیما قدرت زیادی داشته و با زاویه بالایی میشیند و بلند میشود!