| کد خبر: 160762 |

از سوی قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران

شرایط برقراری پرواز در در شرایط جوی خاص و بارندگی تشریح شد

قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به احتمال بارش برف در آینده، شرایط برقراری پرواز در فرودگاه های کشور را در شرایط جوی خاص و بارندگی تشریح کرد.

حجم ویدیو: 12.90M | مدت زمان ویدیو: 00:01:27 دانلود ویدیو
تین نیوز

قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به احتمال بارش برف در آینده، شرایط برقراری پرواز در فرودگاه های کشور را در شرایط جوی خاص و بارندگی تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، حسین اسفندیاری با تاکید بر اینکه تمام مجموعه های فعال در صنعت هوانوردی و این شرکت بر اساس مقررات و دستورالعمل ها و استانداردهای سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) فعالیت می کنند، توضیح داد: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران همه ساله پیش از شروع فصل زمستان بر اساس دستور العمل ها، مانورهای مربوط به پاکسازی سطوح پروازی و برقراری پرواز  را برای فرودگاه های کشور خصوصا فرودگاه های درگیر با برف و یخبندان اجرا می کند تا به موقع آماده شرایط خاص جوی باشند.

قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه در برف شدید اخیر از مجموع فرودگاه های متعلق به شرکت، 17 فرودگاه از جمله مهرآباد درگیر شدند، افزود: از زمان بارش برف در تهران بخش های مختلف عملیات هوانوردی، تسهیلات فرودگاهی و فنی و مهندسی در فرودگاه مهرآباد با آمادگی قبلی برای انجام وظایف مربوط مشغول شدند.

وی افزود: برف روبی فقط شامل پاکسازی سطوح یا تیغه انداختن نیست بلکه در پروسه پاکسازی سطوح پروازی، واحدهای  فنی و عملیاتی چراغ های باند را بررسی می کند، واحد الکترو نیک ایستگاه های ناوبری را چک می کند، معاونت تسهیلات فرودگاهی علاوه بر  آمادگی شرایط در ترمینال ها شرایط را برای پذیرش هواپیما بررسی و آماده می کند و گروه ایمنی و آتش نشانی نیز با توجه به افزایش تردد خودروها و افراد در اپرون در کنار هواپیماها، تلاش می کند که ایمنی لازم فراهم شود. در نهایت، مدیریت ترافیک هوایی با بررسی مجموع شرایط اعلام می کند که امکان انجام پرواز ایمن وجود دارد یا خیر.

وی با تاکید بر اینکه مقررات در صنعت هوانوردی سخت گیرانه و بدون ریسک است، گفت: از ابتدای بارش برف، باند فرودگاه بین المللی مهرآباد به طور مرتب بازدید شد. بر اساس دستورالعمل هنگامی که میزان برف به دو سانتی متر برسد، سطوح پروازی پاکسازی می شود لیکن وقتی میزان دید به کمتر از 300 و حداکثر 600 متر می رسد، شرایط طبق بخشنامه هوانوردی (نوتام) اعلام می شود و خلبان پس از آن با توجه به دستورالعمل عملیاتی شرکت های هواپیمایی تصمیم گیری می کند.

قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تاکید کرد که هیچ گاه خارج از مقررات هوانوردی برای نشست و برخاست پروازها نمی توان دخالت کرد، چون اولین دخالت می تواند به ایجاد فاجعه منجر شود.

وی تاکید کرد: هنگام بروز شرایط جوی نامناسب ما شرایط را با بخشنامه هوانوردی اعلام می کنیم و نشست و برخاست بر اساس درنظر گرفتن عوامل مختلف و بخشنامه انجام می شود. در شرایط برف و یخبندان چندین معاونت از جمله فنی و عملیاتی، عملیات هوانوردی و عملیات تسهیلات فرودگاهی در قالب مجموعه ای منسجم تلاش می کنند شرایط ترمینال و باند را برای پرواز مهیا کنند و تصمیم گیری نهایی بر اساس دستورالعمل شرکت های هواپیمایی بر عهده خلبان است.

اسفندیاری با تاکید بر اینکه فرودگاه های کشور آماده استقبال از بارش آتی هستند، افزود: مانور عملیات قبل از زمستان توسط مجموعه های فنی و مهندسی، عملیاتی و تسهیلات فرودگاهی بر اساس دستورالعمل ها انجام شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.