| کد خبر: 160673 |

مصوبه مهم برای رفع مشکلات و توسعه خدمت رسانی در فرودگاه‌های اصفهان و مهرآباد

نمایندگان مردم در خانه ملت مقرر کردند وجوهی که برای تملک عرصه بخش نظامی فرودگاه ها هزینه می شود، به عنوان مالیات تلقی شود و این بخش را از پرداخت مالیات معاف کردند.

تین نیوز

نمایندگان مردم در خانه ملت مقرر کردند وجوهی که برای تملک عرصه بخش نظامی فرودگاه ها هزینه می شود، به عنوان مالیات تلقی شود و این بخش را از پرداخت مالیات معاف کردند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه 16 بهمن) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه 97 ، با بند الحاقی 2 تبصره 10 این لایحه درخصوص "تملک عرصه در اختیار بخش نظامی فرودگاه های بین المللی کشور" با 130 رأی موافق، 29 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 195 نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند. از آنجا که تصویب این بند الحاقی خلاف قانون برنامه ششم توسعه بود، به دو سوم آرا نیاز داشت که توانست رأی لازم را از نمایندگان اخذ کند.

براساس بند الحاقی 2 تبصره 10 لایحه مذکور؛ وجوهی که برای تملک عرصه در اختیار بخش نظامی فرودگاه های بین المللی کشور در سال های 1396 و 1397 توسط شرکت مادرتخصصی فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران هزینه شده و می شود، به‌عنوان هزینه پذیرفته‌شده مالیاتی تلقی و از مالیات معاف می‌باشد. همچنین آن بخش از املاک و دیگر دارایی‌های ثابت شرکت نیز که در همین رابطه به نیروهای مسلح منتقل می‌شود، از پرداخت مالیات معاف می‌باشد.

گفتنی است؛ حدود پس از دو سال رایزنی و تلاش‌های انجام شده و موافقت ارتش جمهوری ارتش جمهوری اسلامی ایران برای تأمین عرصه لازم  در فرودگاه‌های مهرآباد و اصفهان جهت افزایش ایمنی پروازها و ارتقای سطح خدمت رسانی به مسافران، نمایندگان مردم در خانه ملت امروز(دوشنبه) قانون مهمی را که تصویب آن مستلزم رأی مثبت دو سوم نمایندگان مجلس بود، تصویب کردند.

این مصوبه مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه، حمایتی کم نظیر از صنعت هوانوردی به ویژه فرودگاهی است که یقینا زمینه را برای ارائه خدمات باکیفیت تر فراهم می آورد.

ان شاالله با کمک دولت برای حذف سود سهام از این معاملات، شرایط هرچه بیشتر از گذشته برای رشد و اعتلای صنعت فرودگاهی و در نتیجه، افزایش کیفیت خدمات ارائه شده در این صنعت فراهم می شود.

گفتنی است؛ با  این که هرگونه معافیت مالیاتی، مغایر قانون بودجه و خط قرمز مجلس هم است، ولی درک بالای مجلس از اهمیت این موضوع در حدی بود که بیش از دو سوم نمایندگان به این پیشنهاد الحاقی رأی دادند. این حمایت مجلس از صنعت فرودگاهی در قانون بودجه، حمایتی بی نظیر است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.