| کد خبر: 160637 |

پروازهای آموزش خلبانی در فرودگاه سهند آغاز شد

در پی آمادگی فرودگاه سهند و برقراری مجدد پروازها، دوره‎های آموزش خلبانی هواپیماهای فوق سبک در این فرودگاه برگزار می‎شود.

تین نیوز

در پی آمادگی فرودگاه سهند و برقراری مجدد پروازها، دوره‎های آموزش خلبانی هواپیماهای فوق سبک در این فرودگاه برگزار می‎شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی فرودگاه‎های استان آذربایجان شرقی، مراسم آغاز به کار این دوره‎های آموزشی 15 بهمن 1396 برگزار شد و طی آن مدیرکل فرودگاه‎های استان آذربایجان شرقی گفت: باتوجه به اینکه یک مرکز آموزش خلبانی در فرودگاه تبریز مشغول به فعالیت است، مرکز آموزش خلبانی درنا آسمان در فرودگاه سهند دومین مرکز آموزشی در این استان خواهد بود.

مصطفی صفایی گفت: هوانوردی در کل کشور در حال ترویح است و ایجاد این مراکز آموزشی می تواند  به گسترش آن کمک زیادی کند.

دیگر سخنران این مراسم، آیت الله محمدتقی پورمحمدیعضو مجلس خبرگان رهبری وامام جمعه شهرستان مراغه بود. وی گفت: توسعه هوانوردی و دایرشدن کلاس‎های آموزشی در فرودگاه سهند، زمینه رونق این فرودگاه را فراهم می‎کند.

آیت الله پورمحمدی افزود: برقرار شدن خدمات پروازی در فرودگاه سهند، پس از سه سال وقفه، نعمتی است که باید پاس داشته شود.

وی افزود: اکنون با توجه به استقبال مناسب از پروازهای موجود در این فرودگاه، افزایش پروازها از چهار به شش پرواز در هفته به ویژه در روز دوشنبه و نیز برقراری پروازها به مقصد مشهد ضروری است.

رئیس هیئت مدیره آموزشگاه خلبانی درنا آسمان نیز گفت: شرکت درنا آسمان با همکاری تعدادی از علاقه‎مندان وسرمایه‎گذاران بخش خصوصی در سال 94 ثبت و با دریافت مجوز تأسیس آموزشگاه خلبانی فوق سبک از سازمان هواپیمایی کشوری در سال 95 تاسیس شده است.

کاپیتان نامدار حسینی درباره علت انتخاب این فرودگاه برای برگزاری این دوره‎ها افزود: با توجه به پتانسیل موجود در شهرستان‎های مراغه، بناب و شهرستان‎های اطراف و مستعد بودن فرودگاه سهند برای انجام پروازهای آموزشی، این فرودگاه مورد توجه آموزشگاه قرار گرفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.