| کد خبر: 160516 |

تلویزیون آموزشی فرودگاه یاسوج به دل مسافران نشسته است

محتوای آموزشی مانیتورهای تعبیه شده در مناطق پررفت و آمد فرودگاه یاسوج مورد توجه کارکنان و مسافران این فرودگاه قرار گرفته است.

تین نیوز

محتوای آموزشی مانیتورهای تعبیه شده در مناطق پررفت و آمد فرودگاه یاسوج مورد توجه کارکنان و مسافران این فرودگاه قرار گرفته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، تعبیه 9 مانیتور با محتوای آموزشی نکات مربوط به هوانوردی، روانشناسی و رفتار سازمانی در مکان های پررفت و آمد فرودگاه یاسوج، طرح ابتکاری امیرحسین بیگله، مدیرآموزش و از کنترلرهای این فرودگاه است.

وی هدف از اجرای این طرح را آموزش غیرمستقیم به کارکنان و مسافران و تبدیل نکات اخلاقی و روانشناسی مفید به رفتار عنوان می کند و می گوید: در راستای استفاده از ظرفیت ذهن ناخودآگاه و اثر بخشی بیشتر مفاهیم آموزشی در حوزه های هوانوردی، فرهنگ سازمانی و روانشناسی، تلویزیون آموزشی فرودگاه را با نمایش محتواهای صوتی و تصویری راه اندازی کرده ایم.

مدیرآموزش فرودگاه یاسوج توضیح می دهد: از نگاه  روانشناسان، مغز یک ماشین حل مسئله است. برای حل مسئله باید اطلاعاتی را دریافت کرد و سپس به پردازش آن تا رسیدن به نتیجه مورد نظر پرداخت. در واقع، ما در روز به صورت خودکار یا با آگاهی به موضوعاتی توجه می‌کنیم و بر آنها متمرکز می شویم.

بیگله می افزاید: تقسیم ذهن به خودآگاه و ناخودآگاه بر مبنای این فرض است که روانکاوی به فرایندهای آسیب‌شناختی حیات روانی انسان پی می‌برد و بخش مهمی از آنچه هر فرد یاد می‌گیرد، از طریق درونی‌سازی است و مدل‌سازی ناخودآگاه یا تأثیرپذیری از محیط اطراف از عوامل مؤثر در شکل‌دهی رفتار و تفکر تعریف شده است. درونی‌سازی از طریق محیط اطراف، فرد را به تجزیه و تحلیل گفته‌ها و اعمال درون‌فکنی خود وامی‌دارد که موجب می شود، فرد نگرش‌ها، عقاید، ارزش‌ها و رفتار خود را درونی کند و تغییر دهد و خود را هرچه بیشتر به الگوی مورد نظر شبیه و همانند کند.

وی همچنین خبر داد: اخیرا دپارتمان روان شناسی فرودگاه را با همکاری یکی از مراکز تخصصی یاسوج راه اندازی کرده ایم که با استقبال خوبی همراه بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.