| کد خبر: 159897 |

برنامه ریزی برای توسعه فرودگاه سمنان

فرماندار سمنان بابیان اینکه ارتقای باند فرودگاه این شهرستان از دو هزار و 800 متر به سه هزار و 100 متر صورت خواهد گرفت، گفت: تحقق این امر همراهی دستگاه‌های مربوط را می‌طلبد.

تین نیوز

فرماندار سمنان بابیان اینکه ارتقای باند فرودگاه این شهرستان از دو هزار و 800 متر به سه هزار و 100 متر صورت خواهد گرفت، گفت: تحقق این امر همراهی دستگاه‌های مربوط را می‌طلبد.

سید عباس دانایی ظهر دوشنبه در نشست بررسی مشکلات فرودگاه سمنان به میزبانی فرمانداری ضمن اشاره به انجام افزایش طول باند فرودگاه این شهرستان، تأکید کرد: فرودگاه یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌ها برای شهر صنعتی و دانشجویی سمنان است که تطویل باند آن نیز سبب تسریع در ارائه مجوزهای لازم خواهد شد.

وی افزود: ظرفیت‌های سمنان مانند وجود گمرک، هم‌جواری با کریدورهای اصلی شمال شرق کشور، راه‌آهن، دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی و تولیدی،بافت جمعیتی، تبادلات اقتصادی و اعزام به عتبات عالیات در زمره معیارهای اهمیت بخشی به تکمیل فرودگاه سمنان هستند.

فرودگاه زیرساخت مهمی در راستای توسعه اقتصادی

رئیس شورای اداری سمنان گفت: فرودگاه این شهرستان فرصتی مناسب برای توسعه اقتصادی مرکز استان است و همچنین می‌تواند در ترویج گردشگری نقش‌آفرینی ویژه‌ای داشته باشد.

دانایی از دستگاه‌های اجرایی خواست تا نهایت همکاری را در مقوله توسعه فرودگاه سمنان صورت دهند و تأکید کرد: این زیرساخت مهم میرانده صدور تولیدات و همچنین جذب سرمایه‌گذار نیز کمک شایانی کند.

طرح توسعه 20ساله فرودگاه سمنان تدوین شد

رئیس فرودگاه سمنان نیز در این نشست ضمن اشاره به تطویلباند این فرودگاه، گفت: فاز دوم این طرح به طول دو هزار و 800 متر در تیرماه امسال آغاز شد که درنهایت اجرای کامل آن طول باند را به سه هزار و 100 متر افزایش خواهد داد.

محمود شجاعی تأکید کرد: سه طرح جامع برای فرودگاه سمنان در سال‌های گذشته تدوین‌شده که طرح پنج‌ساله، ده‌ساله و 20 سال در زمره این طرح‌ها هستند که می‌توانند فرودگاه سمنان را در بازه زمانی قریب به دو دهه به توسعه و رشد برسانند.

وی افزود: نصب و راه‌اندازی سامانه مکالمات هوانوردی، اجرای زیرساخت شبکه مخابرات، نصب 42 دکل روشنایی، احداث استخر ایمنی، بهسازی اتاق مخابرات، تأسیسات ایمنی و ساختمان آتش‌نشانی ... در زمره دیگر اقدامات صورت گرفته در فرودگاه سمنان هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.