◄ برگزاری مانورهای دوسالانه طرح اضطرار در فرودگاههای بینالمللی
مانور ۲ سالانه طرح اضطراری براساس الزام سازمان هواپیمایی در فرودگاهها برگزار میشود. فرشید گلیج مدیرکل پدافند غیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی با اعلام این مطلب افزود: این مانور در ۱۷ فرودگاه کشور از ابتدای امسال تاکنون برگزارشده و تا پایان سال در سه فرودگاه دیگر نیز انجام خواهد شد.
مانور ۲ سالانه طرح اضطراری براساس الزام سازمان هواپیمایی در فرودگاهها برگزار میشود. فرشید گلیج مدیرکل پدافند غیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی با اعلام این مطلب افزود: این مانور در ۱۷ فرودگاه کشور از ابتدای امسال تاکنون برگزارشده و تا پایان سال در سه فرودگاه دیگر نیز انجام خواهد شد.
بر این اساس، مانور ۲ سالانه طرح اضطراری فرودگاه بینالمللی زاهدان یکشنبهشب با حضور دستگاههای امدادرسان ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان در این فرودگاه برگزار شد.
به گفته مدیرکل پدافند غیرعامل شرکت فرودگاهها مانورهای طرح اضطراری سه دسته هستند. مانورهای دورمیزی هر 6 ماه، مانور یکساله و مانور کامل دوسالانه در فرودگاههای بینالمللی برگزار میشود.
مدیرکل مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاهها گفت: این مانور در برخی از فرودگاههای کشور مثل فرودگاه بم و لنگه بهصورت دورهای برگزار میشود.
این مقام مسئول تصریح کرد: براساس برنامهریزی که از سال ۹۵ برای امسال انجامشده بود خوشبختانه تمام مانورها طبق برنامه زمانبندی در فرودگاهها انجامشده است.
او گفت: مانور ۲ سالانه براساس یک فرایند ۹۰ روز از شروع جلسات هماهنگی، سناریونویسی، تمرینهای رومیزی، روز اجرا و آنالیز ارزیابیها انجام میشود.
فرشید گلیج اظهار کرد: هدف از برگزاری مانور ۲ سالانه تنها اطفا حریق نیست بلکه بحث فرماندهی واحد، ارتباطات، هماهنگیها و تعاملات در مدیریت بحران و کنترل یک سانحه مطرح است.
او بیان کرد: در این مانور از تمام ظرفیتهای استانی برای مدیریت و کنترل بحران استفاده میشود.
مدیرکل مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاهها ادامه داد: هر مانوری که برگزار میشود معمولاً با یک سری اشکالاتی همراه است که سعی میشود این ایرادات برطرف تا دستگاههای امداد و نجات در سوانح واقعی بهتر بتوانند عمل کنند.
او تصریح کرد: عوامل بسیار زیادی در پشتصحنه مانور ۲ سالانه حضور دارند و در ظاهر قضیه تعدادی خودرو در نقش آمبولانس کمکرسان و جمعیت هلالاحمر حضور پیدا میکنند، ولی در اصل بحث فرماندهی و هماهنگی در مدیریت بحران بسیار مهم است.
گلیج گفت: برگزاری مانور در فرودگاه، چون جنبه تخصصی دارد نیاز به هماهنگی با ستادهای مرکز، شرکت فرودگاهها و شورای تأمین استان دارد تا در موقع اجرای مانور هواپیمایی در فرودگاه فرود نیاید.
وی اظهار کرد: هر دستگاهی که خارج از وظیفه خودش در هنگام اجرای مانور عمل کند در حقیقت مخل اجرای مانور است و هیچ کمکی به شرایط بحرانی نمیتواند بکند.
این مسئول در شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در ادامه بابیان اینکه ارزیابها تمام فرایند مانور را بررسی و گزارش آن را اعلام میکنند و فرودگاهها موظف هستند تا ایرادات دستگاهها را به آنان بازگو کنند، اظهار کرد: تمام مانورهایی که در سطح کشور انجام میشود استحصال و نقاط ضعف و قوت آنها بررسی و مطرح میشود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.