| کد خبر: 159768 |

◄ برگزاری مانورهای دوسالانه طرح اضطرار در فرودگاه‌های بین‌المللی

مانور ۲ سالانه طرح اضطراری براساس الزام سازمان هواپیمایی در فرودگاه‌ها برگزار می‌شود. فرشید گلیج مدیرکل پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی با اعلام این مطلب افزود: این مانور در ۱۷ فرودگاه کشور از ابتدای امسال تاکنون برگزارشده و تا پایان سال در سه فرودگاه دیگر نیز انجام خواهد شد.

تین نیوز

مانور ۲ سالانه طرح اضطراری براساس الزام سازمان هواپیمایی در فرودگاه‌ها برگزار می‌شود. فرشید گلیج مدیرکل پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی با اعلام این مطلب افزود: این مانور در ۱۷ فرودگاه کشور از ابتدای امسال تاکنون برگزارشده و تا پایان سال در سه فرودگاه دیگر نیز انجام خواهد شد.

بر این اساس، مانور ۲ سالانه طرح اضطراری فرودگاه بین‌المللی زاهدان یکشنبه‌شب با حضور دستگاه‌های امدادرسان ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان در این فرودگاه برگزار شد.

به گفته مدیرکل پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه‌ها  مانورهای طرح اضطراری سه دسته هستند. مانورهای دورمیزی هر 6 ماه، مانور یک‌ساله و مانور کامل دوسالانه در فرودگاه‌های بین‌المللی برگزار می‌شود.

مدیرکل مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه‌ها گفت: این مانور در برخی از فرودگاه‌های کشور مثل فرودگاه بم و لنگه به‌صورت دوره‌ای برگزار می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی که از سال ۹۵ برای امسال انجام‌شده بود خوشبختانه تمام مانور‌ها طبق برنامه زمان‌بندی در فرودگاه‌ها انجام‌شده است.

او گفت: مانور ۲ سالانه براساس یک فرایند ۹۰ روز از شروع جلسات هماهنگی، سناریونویسی، تمرین‌های رومیزی، روز اجرا و آنالیز ارزیابی‌ها انجام می‌شود.

فرشید گلیج اظهار کرد: هدف از برگزاری مانور ۲ سالانه تنها اطفا حریق نیست بلکه بحث فرماندهی واحد، ارتباطات، هماهنگی‌ها و تعاملات در مدیریت بحران و کنترل یک سانحه مطرح است.

او بیان کرد: در این مانور از تمام ظرفیت‌های استانی برای مدیریت و کنترل بحران استفاده می‌شود.

مدیرکل مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه‌ها ادامه داد: هر مانوری که برگزار می‌شود معمولاً با یک سری اشکالاتی همراه است که سعی می‌شود این ایرادات برطرف تا دستگاه‌های امداد و نجات در سوانح واقعی بهتر بتوانند عمل کنند.

او تصریح کرد: عوامل بسیار زیادی در پشت‌صحنه مانور ۲ سالانه حضور دارند و در ظاهر قضیه تعدادی خودرو در نقش آمبولانس کمک‌رسان و جمعیت هلال‌احمر حضور پیدا می‌کنند، ولی در اصل بحث فرماندهی و هماهنگی در مدیریت بحران بسیار مهم است.

گلیج گفت: برگزاری مانور در فرودگاه، چون جنبه تخصصی دارد نیاز به هماهنگی با ستاد‌های مرکز، شرکت فرودگاه‌ها و شورای تأمین استان دارد تا در موقع اجرای مانور هواپیمایی در فرودگاه فرود نیاید.

وی اظهار کرد: هر دستگاهی که خارج از وظیفه خودش در هنگام اجرای مانور عمل کند در حقیقت مخل اجرای مانور است و هیچ کمکی به شرایط بحرانی نمی‌تواند بکند.

این مسئول در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ادامه بابیان اینکه ارزیاب‌ها تمام فرایند مانور را بررسی و گزارش آن را اعلام می‌کنند و فرودگاه‌ها موظف هستند تا ایرادات دستگاه‌ها را به آنان بازگو کنند، اظهار کرد: تمام مانور‌هایی که در سطح کشور انجام می‌شود استحصال و نقاط ضعف و قوت آن‌ها بررسی و مطرح می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.