| کد خبر: 159659 |

◄ تمرکز یک‌سوم پروازهای ایران در فرودگاه مهرآباد

نزدیک به یک‌سوم از پروازهای کشور از طریق فرودگاه مهرآباد انجام‌شده است.

تین نیوز

نزدیک به یک‌سوم از پروازهای کشور از طریق فرودگاه مهرآباد انجام‌شده است.

طبق آخرین آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی در آذرماه سال جاری فرودگاه مهرآباد 30.2 درصد از کل پروازهای انجام‌شده در ایران سهم داشته است. این فرودگاه با انجام 6 هزار پرواز برنامه‌ای در آذرماه فاصله زیادی با نزدیک‌ترین رقبایش دارد.

این آمار در حالی ثبت‌شده است که شهرداری تهران سال‌هاست خواستار کاهش فعالیت این فرودگاه و انتقال پروازهای داخلی به فرودگاه امام خمینی (ره) است.

فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد با 14 درصد از کل پروازهای آذرماه توانست جایگاه دوم را از آن خود کند و فرودگاه امام خمینی (ره) به‌عنوان قطب اصلی پروازهای بین‌المللی ایران با انجام 10.5 درصد از پروازهای آذرماه در جایگاه سوم قرار گرفت.

فرودگاه‌های زاهدان، گرگان، کیش، اصفهان، اهواز، شیراز و تبریز در آمار پروازهای آذرماه به ترتیب جایگاه‌های چهارم تا دهم را کسب کردند.

در حوزه کم‌پروازترین فرودگاه‌های ایران در آذر ۱۳۹۶ نیز فرودگاه‌هایی مانند اردبیل، سنندج، یاسوج، خرم‌آباد و ایلام به‌عنوان کم‌ترافیک‌ترین مراکز استان قرار داشتند و همچنین فرودگاه‌های سیرجان، لارستان و عسلویه نیز عملکرد چندان قابل‌توجهی نداشتند. آمارهای شرکت فرودگاه‌ها نشان می‌دهد فرودگاه ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان بدون ثبت عملکرد خاصی هیچ نقشی در آمار پروازهای ماه نهم سال ۱۳۹۶ نداشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.