| کد خبر: 159496 |

به ناوگان آتشنشانی فرودگاه‌های کشور افزوده شد:

ورود ۱۰ دستگاه خودروی مجهز به سیستم خاموش کننده واترمیست فشار بالا

در راستای ارتقای سطح ایمنی فرودگاه‌های کشورمان، ۱۰ دستگاه خودروی مجهز به سیستم خاموش کننده واترمیست فشار بالا به ناوگان آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما وارد شد.

تین نیوز

 

در راستای ارتقای سطح ایمنی فرودگاه‌های کشورمان، ۱۰ دستگاه خودروی مجهز به سیستم خاموش کننده واترمیست فشار بالا به ناوگان آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما وارد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران سیستم واترمیست این توانایی را به پرسنل آتش نشانی فرودگاهی می دهد که با سرعت عمل بیشتر در حریق های کوچک موجود در ایرساید عمل کنند و مانع از گسترش حریق و ایجاد خطرهای بیشتر شوند. ضمن اینکه از این سیستم می توان در اطفای حریق چرخ ها و داخل هواپیما استفاده کرد.

اساس کار سیستم Water-mist مطابق بر تولید غبار است که به صورت تولید ذرات ریز آب در محیط عمل می­کند و قطر ذرات در این سیستم بین ۱۰ تا ۱۰۰ میکرون است.

در این سیستم آب با فشار بسیار بالایی توسط سیستم تامین فشار تولید می­شود که فشار بالای تولید شده سبب تخلیه آب از نازل به صورت ذرات بسیار ریز می شود.  این ویژگی در سیستم Water-mist موجب می­شود آب ویژگی سرد کنندگی خود را دارا ­باشد،  اما به دلیل تبدیل شدن به پودر در فضای تخلیه شده به طور کامل پخش می­شود که در این حالت پوششی در اطراف حریق تشکیل می­دهد که مانع از رسیدن اکسیژن به حریق می­شود.

 همچنین خاصیت جذب حرارت توسط ذرات آب بیش از حالت معمول آن است و از مهمترین تغییراتی که در این حالت رخ می­دهد عدم اثر خیس کنندگی و رطوبت بر روی محیط و اشیاست./

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.