| کد خبر: 159438 |

محدودیت‌های حریم سامانه DVOR فرودگاه نوشهر رفع شد

به دنبال درخواست نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی و همچنین قول وزیر راه و شهرسازی برای رفع مشکل مالکان زمین‌های اطراف فرودگاه نوشهر در زمان تعیین‌شده یک‌ماهه، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تمام محدودیت‌های ناشی از حریم سامانه DVOR نصب‌شده در این فرودگاه را برداشت.

تین نیوز

به دنبال درخواست نماینده مردم نوشهر در مجلس  و همچنین قول وزیر راه و شهرسازی برای رفع مشکل مالکان زمین‌های اطراف فرودگاه نوشهر در زمان تعیین‌شده یک‌ماهه، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تمام محدودیت‌های ناشی از حریم سامانه DVOR نصب‌شده در این فرودگاه را برداشت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، با توجه به پیشنهاد شرکت و تائید مراتب توسط سازمان هواپیمایی کشور، تمام محدودیت‌های ناشی از حریم سامانه DVOR نصب‌شده در فرودگاه نوشهر برداشته شد و اکنون مالکان این زمین‌ها می‌توانند نسبت به بهره‌برداری مالکانه خود بر اساس قانون اقدام کنند.

پیش‌ازاین وزیر راه و شهرسازی، 26 آذرماه به‌منظور پاسخ دادن به سؤال احمدی لاشکی، نماینده مردم نوشهر در مجلس حاضر شد و قول داد طی یک ماه مشکل مالکان زمین‌های اطراف فرودگاه نوشهر برطرف شود که با عملکرد به‌موقع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران این وعده وزیر راه و شهرسازی محقق شد.

در واقع، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در اجرای دستور وزیر راه و شهرسازی در رابطه با تعیین تکلیف وضعیت بخشی از اراضی قرارگرفته در جنوب باند فرودگاه نوشهر، جلسه‌های کارشناسی را برگزار کرد و ضمن مطالعه اسناد و مدارک و دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری و ایکائو و با در نظر گرفتن اهداف حفظ قدرت، توان عملیاتی و ایمنی فرودگاه، در راستای برطرف کردن محدودیت‌های ناشی از سامانه DVOR برای بهره‌برداری قانونی املاک اقدام کرد.

نتایج مطالعات به ارائه پیشنهادهایی از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی برای برطرف کردن مشکل به سازمان هواپیمایی کشوری و در ادامه، به موافقت آن سازمان منتج شد. بنابراین، مالکان می‌توانند نسبت به بهره‌برداری مالکانه خود از زمین‌ها اقدام کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.