| کد خبر: 158862 |

◄ نصب سامانه ایرانی Farid Atis در فرودگاه یزد

سامانه جدید و ایرانی ATIS مدل Farid Atis در فرودگاه بین‎المللی یزد نصب شد.

تین نیوز

سامانه جدید و ایرانی ATIS مدل Farid Atis در فرودگاه بین‎المللی یزد نصب شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان یزد، این سامانه که توسط فرهاد بارشی، کارشناس مسئول اداره ارتباطات و ناوبری فرودگاه بین‌المللی مهرآباد طراحی و ساخته‌شده است، توسط متخصصان کارگاه ارتباطی اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی کشور و کارشناسان اداره الکترونیک فرودگاه یزد نصب و راه‎اندازی شده است.

از مزایای این سامانه می‌توان به بومی بودن دانش فنی ساخت آن، دریافت اتوماتیک پیام METAR از AFTN  و به‎روزرسانی خودکار پیام ATIS و درج اطلاعات ضروری و درخواست‎های مراقبت پرواز توسط کنترلر وقت اشاره کرد.

سامانه خودکار اطلاعات فرودگاهی (Automatic Terminal Information Service) سیستمی است که به‌صورت مداوم اطلاعات هوانوردی ذخیره‌شده را در محدوده فرودگاه‎های شلوغ بر روی فرکانس خاصی پخش می‎کند. این اطلاعات شامل اطلاعات هواشناسی، باندهای فعال، تقرب‌های در دسترس و اطلاعات عملیاتی موردنیاز خلبان ازجمله اطلاعیه‎های هوانوردی مهم و غیره می‌شود.

کاربرد اصلی این سامانه کاهش چشمگیر بارکاری کنترلرهای برج مراقبت است. خلبانان پیش از ارتباط با برج مراقبت فرودگاه توسط این سامانه با اطلاعات شرایط جوی و عملیاتی را به دست بیاورند و این کار باعث می‌شود که دیگر لازم نباشد برج مراقبت این اطلاعات را تکرار کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.