| کد خبر: 157996 |

آمادگی فرودگاه زنجان برای انتقال بار به ‌شرق اروپا

مدیر فرودگاه زنجان با اشاره به آمادگی برای انتقال بار و کالا به کشورهای حاشیه خلیج فارس و شرق اروپا از طریق خطوط هوایی گفت: بخش خصوصی باید برای این منظور دست‌ به‌کار شود.

تین نیوز

مدیر فرودگاه زنجان با اشاره به آمادگی برای انتقال بار و کالا به کشورهای حاشیه خلیج فارس و شرق اروپا از طریق خطوط هوایی گفت: بخش خصوصی باید برای این منظور دست‌ به‌کار شود.

محمد قاسمی اظهار داشت: مذاکرات لازم برای برقراری پرواز زنجان ـ کیش انجام شده و نخستین هواپیما از زنجان به مقصد کیش هفتم دی ماه به پرواز درمی‌آید.

وی با اشاره به اینکه پرواز زنجان ـ کیش دو روز در هفته و دوشنبه و پنجشنبه انجام می‌شود ابراز کرد: شرکت هواپیمایی چهارم دی ماه را برای نخستین پرواز اعلام کرده بود اما چاترکننده به دلیل تأمین مسافر هفتم دی ماه را برای این منظور تعیین کرده است.

مدیر فرودگاه زنجان با اشاره به اینکه پرواز زنجان ـ نجف به دلیل برخی مشکلات از لیست پروازهای فرودگاه زنجان حذف شد بیان کرد: سازمان حج و زیارت باید با اخذ مجوزهای لازم و برطرف کردن مشکلات این موضوع را نهایی کند.

وی  خاطرنشان کرد: فرودگاه زنجان، بخش خصوصی و چارترکننده مشکلی برای پرواز زنجان – نجف ندارند و منتظر اقدامات سازمان حج و زیارت برای اعلام مجوزها و برقراری این پرواز هستیم.

قاسمی در مورد اینکه فرودگاه زنجان بیشتر در بخش جابه‌جایی مسافر فعال است و در بخش انتقال بار و کالا فعالیت خاصی انجام نمی‌دهد عنوان کرد: متاسفانه بخش خصوصی راغب به سرمایه‌گذاری برای جابه‌جایی بار نیست و تا کنون اقدامی برای این کار نکرده است.

وی با اشاره به اینکه بسترهای لازم و آمادگی برای جابه‌جایی بار نیز در فرودگاه زنجان وجود دارد ابراز کرد: استان زنجان محصولات متنوعی دارد که می‌توان آن‌ها را از طریق خطوط هوایی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و یا شرق اروپا صادر کرد.

براساس گزارش تسنیم مدیر فرودگاه زنجان به صرفه اقتصادی انتقال بار از طریق خطوط هوایی اشاره کرد و گفت: ارسال بعضی محصولات از طریق زمینی امکان‌پذیر نیست؛ به عنوان مثال برای صادرات برخی میوه‌های فاسدشدنی به کشورهای خلیج فارس، شرق اروپا و قفقاز بهتر است از هواپیما استفاده شود که درآمد خوبی هم دارد.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.