| کد خبر: 156869 |

امدادرسانی بی‌وقفه کارکنان فرودگاهی

فرودگاه کرمانشاه خواب نداشت

در دقایق و ساعاتی که رساندن وسایل و تجهیزات امدادرسانی به مجروحان حیاتی بود، به چشم خود شاهد اصرار و اشتیاق همکارانم برای ادامه دادن شیفت های کاری در اوج خستگی و بی خوابی بودم.

تین نیوز
در دقایق و ساعاتی که رساندن وسایل و تجهیزات امدادرسانی به مجروحان حیاتی بود، به چشم خود شاهد اصرار و اشتیاق همکارانم برای ادامه دادن شیفت‌های کاری در اوج خستگی و بی‌خوابی بودم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، رئیس اداره ایمنی و هدایت زمینی فرودگاه کرمانشاه به تشریح شرایط سخت پس از وقوع زلزله کرمانشاه پرداخت و توضیح داد: واقعا شرایط سختی بود. ساعت 21:48 دقیقه 21 آبان زلزله شدید 7.3 ریشتری به وقوع پیوست.

از همان لحظه با سایر کارکنان اداره خودروها را از محل دور کردیم و به سرکشی وسایل و تجهیزات و نیز تماس با همکاران برای اطمینان یافتن از سلامت کامل آنها اقدام کردیم. خوشبختانه مشکلی در بخش ایمنی و هدایت زمینی نبود و اعلام کردیم که با آسودگی می توانیم شرایط بحران را پشتیبانی کنیم.

رئیس اداره ایمنی و هدایت زمینی فرودگاه کرمانشاه تعداد کارکنان این اداره را 29 نفر اعلام کرد و افزود: نیروها در زمان عادی 12 ساعت شیفت و 24 ساعت استراحت دارند و البته به دلیل کمبود نیروی انسانی گاهی دعوت به شیفت‌های اضافه می شوند. در شرایط بحران زلزله به فراخوان نیرو اقدام کردیم و از جمله شش نفر به مدیریت اپرون و یک نفر هم به نیروهای رمپ افزودیم.

وی درباره فشارهای کاری وارد بر کارکنان اداره ایمنی و هدایت زمینی فرودگاه در زمان زلزله عنوان کرد: در همان لحظات اول پس از وقوع زلزله، نشست مدیریت بحران فرودگاه برگزار و وظایف ادارات مشخص شد. پس از این جلسه در ایستگاه‌های هدایت زمینی جلسه ای را با شرکت سرکشیک ها برگزار کردیم و قرار شد اولویت بر پروازهای امدادی و ترابری باشد و نیروها را به چهار قسمت تقسیم کردیم.

محمدصالحی گفت: گاه حجم پروازها بسیار زیاد می شد و به 70 فروند هم می رسید که قادر به جادادن آنها نبودیم و ناچار بودیم از تمام امکانات و حتی اشاره با دست برای جانمایی استفاده کنیم. اولویت پذیرش و نشست و برخاست با هواپیماهای امدادی بود و مصدوم می آوردند و می بردند و به سختی می توانستیم به گونه ای شرایط را کنترل کنیم که برای خودروهای امدادی هم مشکل پیش نیاید و شرایط انتقال مصدومان به روال مطلوب انجام شود. تمام محوطه فرودگاه مملو از هلی کوپتر بود و در هر پوزیشن به جای یک هواپیمای معمول، سه پرواز را سرویس می دادیم. دو نیرو را نیز مسئول آموزش رانندگان برای استقرار صحیح شان در بهترین محل برای سهولت در تخلیه بار کرده بودیم.

وی تاکید کرد: بسیاری از نیروهای اداره ایمنی و هدایت زمینی فرودگاه پس از اطمینان یافتن از سلامت خانواده خود، دیگر به خانه مراجعه نکردند و بی‌وقفه امدادرسانی می کردند تا حتی برای یک دقیقه وسایل امدادرسانی زودتر بارگیری شود. در آن شرایط حساس همه کارکنان فرودگاه خود را فراموش کرده بودند و می گفتند باید به فکر کسانی باشیم که گرسنه و داغدار زیر آوارها هستند.

رئیس اداره ایمنی و هدایت زمینی فرودگاه کرمانشاه گفت: یک هفته طول کشید تا به ثبات و روال عادی برسیم و از شرایطی که دائم شاهد رفت و آمد هلی کوپتر و تردد خانواده های نگران باشیم، خارج شویم.

وی با قدردانی از اعضای هیئت مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به دلیل تماس‌های مکرر و همکاری در ارسال تجهیزات موردنیاز هدایت زمینی افزود: دو خودروی کمکی از اداره کل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی رسید که 80 درصد کمبودهای ما را جبران کرد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.