| کد خبر: 156128 |

◄ تحلیل نماینده سازمان ملل در ایران از امدادرسانی زلزله کرمانشاه

نماینده سازمان ملل در ایران با بیان اینکه ایران جزء 10 کشور حادثه‌خیز در جهان است، عنوان کرد: مردم ایران بدون اینکه از سوی دولت تقاضایی برای کمک شود خودشان به یاری شهروندان خود شتافتند این کمک مردم چیزی نیست که در تمام جهان‌دیده شود و شما به‌عنوان ملت ایران به آن افتخار خواهید کرد.

تین نیوز

نماینده سازمان ملل در ایران با بیان اینکه ایران جزء 10 کشور حادثه‌خیز در جهان است، عنوان کرد: مردم ایران بدون اینکه از سوی دولت تقاضایی برای کمک شود خودشان به یاری شهروندان خود شتافتند این کمک مردم چیزی نیست که در تمام جهان‌دیده شود و شما به‌عنوان ملت ایران به آن افتخار خواهید کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، گری لوئیس در افتتاح کارگاه فرودگاه و آمادگی در برابر بلایای طبیعی(GARD)  که  در سال همایش‌های شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد، در ابتدا مراتب تسلیت خود را در خصوص زلزله اخیر کشور در غرب کشور ابراز کرد و گفت: در این حادثه متأسفانه حدود 450 نفر کشته و بیش از 2 هزار نفر مجروح شدند.

وی در ادامه عنوان کرد: در زمین‌لرزه کرمانشاه بسیاری از شهرها و روستاها تخریب شدند و بیش از  12 هزار خانواده هم‌اکنون نیاز به کمک‌رسانی دارند.

نماینده سازمان ملل در ایران با بیان این‌که من تا دیشب در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بودم و از نزدیک میزان نیازها را مشاهده کردم، ابراز کرد: جا دارد مراتب تقدیر و قدردانی  خود را از سپاه، ارتش و هلال‌احمر که در این مدت به کمک مناطق زلزله‌زده شتافتند برسانم.

لوئیس با بیان اینکه مردم ایران بدون اینکه از سوی دولت تقاضایی برای کمک شود خودشان به یازی شهروندان خود شتافتند، بیان کرد: بیش از 30 سال است که در سازمان ملل هستم اما این کمک مردم چیزی نیست که در تمام جهان‌دیده شود و شما به‌عنوان ملت ایران به آن افتخار خواهید کرد.

او افزود:  امداد و نجات، مدیریت بحران، تعامل ارتباطات، تدارکات و لجستیک مهم‌ترین رکن مدیریت بحران است.

نماینده سازمان ملل در ایران با اشاره به اینکه در 13 روز اول حادثه 907 پرواز  امدادی به فرودگاه کرمانشاه انجام‌گرفته است که یکی از این پروازها هواپیمای سازمان ملل متشکل از نیروهای کمکی، پزشکان و وسایل موردنیاز بود، خاطرنشان کرد: فرودگاه‌ها نقش بسیار مهمی در مدیریت بحران دارند.

او تأکید کرد: ایران جزء 10 کشور حادثه‌خیز در جهان است و به دلیل تغییرات اقلیمی در جهان،  ایران با پدیده‌های بیش‌تر مواجه خواهد شد به همین دلیل کشور بایستی همیشه در حال آماده‌باش، قرار بگیرد.

گری لوئیس به کارگاه آموزشی (GARD)  اشاره کرد و گفت: این برنامه در 40 فرودگاه در سراسر جهان برگزار و بیش از هزار نفر آموزش‌دیده‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.