| کد خبر: 155110 |

گفتگو با کنترلر پرواز نمونه کشور در حوزه خلاقیت

عمرانیان: مراقبان پرواز ایران توانایی تهیه محتوای آموزشی بومی را دارند

کنترلر پرواز نمونه کشور در حوزه خلاقیت تاکید دارد که درصورت همکاری و حمایت لازم، ظرفیت و توانمندی علمی و ابتکار کافی در میان مراقبان پرواز کشورمان برای تولید محتوای آموزشی وجود دارد.

تین نیوز

کنترلر پرواز نمونه کشور در حوزه خلاقیت تاکید دارد که درصورت همکاری و حمایت لازم، ظرفیت و توانمندی علمی و ابتکار کافی در میان مراقبان پرواز کشورمان برای تولید محتوای آموزشی وجود دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، محمد عمرانیان، از چهره های برگزیده مراقبت پرواز امسال است که در مراسم روز جهانی مراقبت پرواز در حوزه خلاقیت تجلیل شد.

وی که 10 سال در حرفه کنترل ترافیک هوایی سابقه کار دارد و اکنون در مرکز کنترل فضای کشور مشغول به خدمت است، توانسته تست های هوانوردی مرتبط با حرفه کنترل ترافیک هوایی و خلبانی را به شکل تصویری که متناسب با نیاز آموزشی نسل دیجیتال امروز باشد، طراحی کند.

عمرانیان درگفت و گو با خبرنگار ما درباره طرح پژوهشی خود توضیح می دهد: امروزه مخاطبان با توجه به رشد فناوری از شیوه های مدرن که بازدهی آموزشی بالایی دارند، برای یادگیری استفاده می کنند. من نیز از سال 94 متناسب با سلیقه امروز، طراحی تست های هوانوردی را به شکلی جذاب در قالب اینفوگرافی آغاز کردم. در طراحی تست ها تلاش کردم از رنگ های شاد و جذاب، اشکال و تصاویر زیبای اموزشی برای ثبت بهتر اطلاعات در حافظه همچنین پرسش های پایه ای و تخصصی با هدف اشاره به یک نکته خاص استفاده کنم.

وی می افزاید: "پرهیز از آلودگی اطلاعات" در پاسخ به سئوالات، متناسب بودن سایز تصاویر با گوشی های موبایل برای مطالعه آسان، طراحی هر سوال در قالب دو تصویر و به شکل چالشی با ذکر منبع موثق و درج تاریخ طرح، سوال از دیگر ویژگی های این تست هاست.

عمرانیان که طراحی 16 پوستر آموزشی هوانوردی و تولید برنامه موبایل با عنوان «هوانوردی هوشمند» را نیز در کارنامه دارد، تاکید می کند: حرفه کنترل ترافیک هوایی از حساس ترین مشاغل روز دنیاست و برای رسیدن به اهداف عالی این حوزه، نیازمند کنترلرهایی با انگیزه های بالا و آموزش دیده هستیم و یکی از دلائل طراحی سئوالات تستی بر پایه تصویر اهمیت پرداختن به آموزش بر اساس متد روز دنیا در کنترل ترافیک هوایی و همچنین خلبانی است.

وی معتقد است که در میان کنترلرهای پرواز کشورمان توانمندی و استعداد زیادی برای خلق آثار ابتکاری وجود دارد و می توان در قالب سازوکاری منظم با برگزاری مسابقات، آنها را به تهیه محتواهای آموزشی بومی تشویق کرد.

این کنترلر پرواز نمونه می گوید: برای تامین ایمنی پروازها باید با تامین مالی و نیز آموزش کافی، انگیزه کار را در مراقبان پرواز افزایش داد. خوشبختانه سیاست مدیریت شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران نیز پرورش استعدادها و تشویق صاحبان آثار پژوهشی و خلاقانه است که باید تقویت شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.