| کد خبر: 152590 |

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های و ناوبری هوایی ایران:

◄ انتشار اسناد محرمانه «فلایت‌چک» توطئه بود

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه انتشار اسناد خرید هواپیمای فلایت چک اول توطئه بود اشاره کرد و گفت: اسناد خرید هواپیمای فلا‌یت‌چک دوم به علت اینکه پس از رفع تحریم‌ها خریداری شد محرمانه نبود و خرید آن یک روند شفاف را طی کرد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه انتشار اسناد خرید هواپیمای فلایت چک اول توطئه بود اشاره کرد و گفت: اسناد خرید هواپیمای فلا‌یت‌چک دوم به علت اینکه پس از رفع تحریم‌ها خریداری شد محرمانه نبود و خرید آن یک روند شفاف را طی کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، صبح امروز رحمت‌اله مه‌آبادی در نشست خبری که درحاشیه افتتاح ایستگاه مترو ورودی غربی ترمینال 2، در فرودگاه مهراباد برگزار شد، عنوان کرد: در طول سه سال گذشته تمام حوزه‌ها در صنعت هوانوردی شاهد تحول بزرگی بودند که همین امر باعث رشد دو رقمی ترافیک هوایی در آسمان ایران شد.

وی اظهار کرد: به دلیل رشد ترافیک هوایی در حوزه کمک ناوبری تجهیزات بسیاری در حوزه نرم‌افزاری وارد کشور شد.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت فرودگاه‌ها با تاکید بر اینکه دیگر در مسیرهای اصلی بین‌المللی راه‌های دو طرفه نداریم گفت: در راه‌ها و مسیرهای اصلی بین‌المللی تمام راه‌ها موازی و یکطرفه هستند در برخی از مسیرها 4 مسیر موازی وجود دارد.

این مقام مسئول در شرکت‌ فرودگاه‌های کشور از افتتاح هزار میلیارد تومان طرح توسعه فرودگاهی خبر داد و گفت: در حال حاضر 125 پروژه توسعه فرودگاهی در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در حال اجرا است و در بیشتر فرودگاه‌های کشور سازندگی و توسعه در حال انجام است.

او به اقدامات اخیر برخی از رسانه‌های غیر حرفه‌ای در خصوص هواپیمای فلایت‌چک اشاره کرد و افزود: خوشبختانه بسیاری از رسانه‌ها که حتی منتقد دولت عنوان می‌شوند به پای میدان آمدند و حرفه‌ای عمل کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

مه‌آبادی در تشریح روند خرید هواپیمای فلایت چک اول اشاره کرد و در خصوص انتشار اسناد محرمانه بیان کرد: خرید هواپیمای فلایت‌چک اول در زمان تحریم صورت گرفت که در یک اقدامی که توطئه بود اسناد محرمانه در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی منتشر شد اما اسناد خرید هواپیمای فلا‌یت‌چک دوم به علت اینکه پس از رفع تحریم‌ها خریداری شد محرمانه نبود و خرید آن یک روند شفاف را طی کرد.

به‌گفته او، هواپیمای فلایت‌چک دوم نهایتا یک سال دیگر وارد کشور خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها به مشکلات مالی این شرکت اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ما سالانه حدود 300 تا 400 میلیارد تومان اعتبار برای فرودگاه‌های کشور داریم که پاسخ‌گوی توسعه و تجهیز فرودگاههای کشور نیست.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه در ۱۸ تیر امسال، فرودگاه یزد گواهینامه فرودگاهی را از سازمان هواپیمایی دریافت کرد، گفت: این به این معنی نیست فرودگاه های دیگر که این گواهینامه را ندارند غیر ایمن هستند و امیدواریم سایر فرودگاه‌های کشور این گواهینامه را دریافت کنند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.