| کد خبر: 150862 |

فرودگاه خرم‎آباد قادر به میزبانی هواپیماهای پهن‎پیکر می‎شود

معاون مدیر فرودگاه خرم‎آباد در تشریح اجرای طرح توسعه این فرودگاه از افزایش 420 متری باند و تقویت و ارتقای PCN باند از 50 به 65 و توانایی نشست و برخاست هواپیماهای پهن‎پیکر خبر داد.

تین نیوز

معاون مدیر فرودگاه خرم‎آباد در تشریح اجرای طرح توسعه این فرودگاه از افزایش 420 متری باند و تقویت و ارتقای PCN باند از 50 به 65 و توانایی نشست و برخاست هواپیماهای پهن‎پیکر خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، بهروز غلامی با بیان اینکه طرح توسعه باند، اپرون و پاویون فرودگاه خرم‎آباد درحال اجراست، گفت: تا پیش از اجرای طرح توسعه، اپرون فرودگاه 18 هزار متر مربع بود که گنجایش سه پرواز همزمان را داشت و در طرح توسعه از طول 3200 متر مربع به 3500 متر مربع افزایش یافت و برای فراهم شدن امکان نشست و برخاست هواپیماهای ایرباس، 420 متر به باند فرودگاه اضافه شد و عملیات افزایش 11 هزار متر مربع دیگر به اپرون نیز با اعتبار استانی رو به اتمام است و تا یک ماه دیگر به پایان می‎رسد.

معاون مدیر فرودگاه خرم‎آباد همچنین با بیان اینکه توسعه پاویون این فرودگاه به مساحت 1620 متر مربع سال 93 شروع شده و به نیمه رسیده است، افزود: سفتکاری پاویون تمام شده و نماسازی درحال اجراست. از سوی دیگر باند فرودگاه 420 متر توسعه یافته که درآن استریپ‎سازی استاندارد مورد توجه خاص بوده و علاوه بر تطویل باند تقویت PCN باند از 50 به 65 برای نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر رو به اتمام است.

غلامی ادامه داد: به این منظور با 50 روز تعطیل کردن به اجبار باند، آسفالت باند را تا دولایه به قطر 18 تا 20 سانتی متر رساندیم.

وی با بیان اینکه اجرای طرح توسعه فرودگاه خرم‎آباد با صرف 52 میلیارد تومان اعتبار استانی درحال انجام است، گفت: برای تامین روشنایی فرودگاه با صرف چهار میلیارد تومان اعتبار اولیه، چراغ‎های مورد نیاز از یک شرکت فرانسوی خریداری و زیرساخت‎های لازم فراهم شده است. طول مدت زمان پروژه 50 روز است و با تامین روشنایی دید خلبان از 1200 متر به 800 متر کاهش می‎یابد و درنهایت ایمنی پرواز افزایش خواهد یافت.

غلامی افزود: تا پیش از این اگر هوا ابری و دید پرواز کمتر از پنج متر بود با یک ساعت تاخیر به دلیل نبود روشنایی، امکان پرواز نبود که این مشکل رفع شده است.

وی همچنین به اجرای عملیات بهسازی فرودگاه خرم‎آباد با اختصاص اعتبار چهار میلیارد تومانی خبر داد و گفت: این اعتبار صرف انجام کارهای ضروری برای تامین ایمنی بیشتر باند و رفع کاستی‎های ترمینال برای نشست و برخاست ایرباس می‎شود.

معاون مدیر فرودگاه خرم‎آباد با بیان اینکه به منظور ارتقای سطح کیفی خدمات فرودگاهی تامین استانداردهای بروز و کیفیت خدمات را مورد توجه قرار داده‎ایم، افزود: اکنون روزانه یک پرواز و روزهای یکشنبه و جمعه دو پرواز در فرودگاه داریم و ظرفیت و اشتیاق برای افزایش پرواز وجود دارد و آماده استقبال از شرکت‎های هواپیمایی هستیم.

وی همچنین از تلاش برای دریافت گواهینامه فرودگاهی ایکائو خبر داد و گفت: به این منظور گروه آدیت شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، پس از بررسی 28 مورد اشکالاتی را گرفته اند که تمام این موارد را در طرح توسعه لحاظ کرده‎ایم و به دنبال رفع اشکالات موجود در حریم پروازی، باند و روشنایی آن هستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.