| کد خبر: 150820 |

عملیات توسعه ترمینال فرودگاه بیرجند آغاز می‌شود

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی از آغاز عملیات توسعه ترمینال بیرجند تا سه ماه آینده خبر داد

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی از آغاز عملیات توسعه ترمینال بیرجند تا سه ماه آینده خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی فرودگاه بیرجند، مدیر کل فرودگاه های استان خراسان جنوبی گفت: سالن‌ها و ترمینال‌های مسافری به عنوان یکی از اساسی‌ترین زیرساخت‌های هر فرودگاه، نقشی مهم در راستای خدمت‌رسانی استاندارد و ارائه خدمات فرودگاهی مناسب ایفا می‌کنند بنابراین باید به صورت ویژه طراحی، برنامه‌ریزی و احداث شوند.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل پذیرش پروازهای حج تمتع در فرودگاه بین المللی بیرجند، تسریع در امر ساخت ترمینال بود گفت: علیرغم اخذ مجوزهای لازم برای مطالعه و احداث این پروژه در سنوات گذشته، عملیات اجرایی به دلیل عدم تامین اعتبارات لازم متوقف شده بود.

هادی سلامی با تاکید بر ضرورت وجود نگاه ویژه به توسعه حمل و نقل هوایی تصریح کرد: بایدهمه مواردی که یک فرودگاه نیاز دارد تامین شود.

سلامی بیان کرد: بنا بر دستور معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، هم اکنون مطالعات پروژه مذکور آغاز و تا سه ماه آینده به پایان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مدت عملیات احداث توسعه ترمینال حدود 18 ماه پیش‌بینی شده است افزود: با این اقدام در حدود 3 هزار و 500 متر مربع به فضای ترمینالی موجود افزوده خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: با توجه به استفاده همزمان مسافران داخلی و خارجی از ترمینال فرودگاه بیرجند، این موضوع باید به صورت ویژه در طراحی و مطالعات منظور شود تا شاهد کمترین ایستایی در فرآیند پیاده و سوار شدن مسافران باشیم.

سلامی اعتبار اولیه این پروژه را بالغ بر20 میلیارد تومان عنوان کرد و یادآورشد: این اعتبار از محل منابع داخلی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تامین می‌شود که با توجه به محدودیت این اعتبارات، در صورت حمایت مسئولان استانی و تامین بخشی از اعتبارات از محل منابع استانی، روند اجرایی پروژه با سرعت بیشتر ادامه خواهد یافت.

وی تاکید کرد: با عنایت به فاصله زیاد استان خراسان جنوبی از مراکز اقتصادی، تجاری، سیاسی و فرهنگی کشور، باید به توسعه فرودگاه و صنعت حمل و نقل هوایی نگاه ویژه‌ای شود چراکه حضور سرمایه گذاران، فعالان بخش خصوصی، مقامات و مسئولان سیاسی، فرهنگی و غیره تنها در صورت وجود زیرساخت‌های لازم در این حوزه میسر خواهد بود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی با بیان اینکه توسعه فرودگاه و زیرساخت‌های آن منجر به توسعه پایدار منطقه خواهد شد بیان کرد: یکی از مهمترین و اساسی‌ترین زیرساخت‌های لازم در بحث توسعه، حمل و نقل بوده که با توجه به موقعیت قرارگیری استان خراسان جنوبی، اهمیت حمل و نقل هوایی به صورت ویژه نمایان می‌شود.

وی یادآورشد: با تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه فرودگاه‌های استان، صنعت حمل و نقل هوایی استان در حال شکوفایی بوده وآنچه یک فرودگاه بین‌المللی و درجه یک نیاز دارد در طی چند سال جاری به صورت پیوسته در حال تامین و اجرا است لیکن دیدگاه همه مردم و مسئولان به فرودگاه باید دیدگاه توسعه‌ای و به عنوان ورودی استان مورد توجه خاص باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.