| کد خبر: 150783 |

مهرآباد؛‌ اصلی ترین فرودگاه مسافری کشور

شرکت فرودگاه‌ها وضعیت پروازهای انجام شده داخلی و خارجی در فرودگاه‌های کشور را اعلام کرد که طبق این آمار همچنان فرودگاه مهرآباد تهران اصلی‌ترین فرودگاه مسافری کشور به حساب می‌آید.

تین نیوز

شرکت فرودگاه‌ها وضعیت پروازهای انجام شده داخلی و خارجی در فرودگاه‌های کشور را اعلام کرد که طبق این آمار همچنان فرودگاه مهرآباد تهران اصلی‌ترین فرودگاه مسافری کشور به حساب می‌آید.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از شرکت فرودگاه‌ها، در شهریور ماه ۱۳۹۶، ۱۲ هزار و ۵۲۱ پرواز در فرودگاه مهرآباد تهران انجام شده تا این مجموعه با فاصله‌ای حدودا ۵۰۰۰ پروازی در قیاس با فرودگاه دوم، فعال‌ترین مجموعه فرودگاهی کشور لقب بگیرد.

پس از مهرآباد فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد قرار گرفته که با ۷۸۷۱ پرواز به عنوان فعال‌ترین فرودگاه شهرستان‌های کشور لقب گرفته است. رتبه سوم به فرودگاه امام خمینی تهران اختصاص یافته که با انجام ۶ هزار و ۸۶ پرواز توانسته خود را به عنوان یکی از اصلی‌ترین فرودگاه‌های فعال کشور مطرح کند. این در حالی است که فرودگاه امام خمینی تنها مدیریت پروازهای بین‌المللی را در اختیار داشته و در این فرودگاه پرواز داخلی انجام نمی‌شود.

پس از این فرودگاه‌ها چهار مجموعه فرودگاهی کشور قرار دارند که در طول یک ماه بیش از ۱۰۰۰ برنامه پروازی را مدیریت کرده‌اند. فرودگاه شیراز با ثبت دو هزار و ۸۵۴، فرودگاه اهواز با دو هزار و ۲۲۰، فرودگاه اصفهان با دو هزار و ۵۶ و فرودگاه تبریز با هزار و ۵۲۸ پرواز رتبه‌های چهارم تا هفتم عملکرد فرودگاهی در شهریور ۱۳۹۶ را به خود اختصاص داده‌اند.

پس از این فرودگاه‌ها شهرهای بندرعباس، آبادان، کرمان، یزد، کرمانشاه و رشت قرار گرفته‌اند و شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرده است که فرودگاه گرگان با جهشی قابل توجه و ثبت ۴۳۰ برنامه پروازی در طول یک ماه توانسته با رشدی قابل توجه به رتبه چهاردهم این جدول راه پیدا کند.

پس از گرگان فرودگاه‌های بوشهر، ارومیه، زاهدان، ساری، اردبیل، ایلام، رامسر و لارستان در رتبه‌های بعدی جای گرفته‌اند.

آمارهای شهریورماه در حالی نهایی شده که با رسیدن جدیدترین هواپیماهای ATR شرکت هواپیمایی ایران‌ایر این انتظار وجود دارد که آمار پروازهای فرودگاه‌های کوچک در آینده نه چندان دور با رشدی قابل توجه همراه شود.

هما در آخرین اقدام خود با قرار دادن فرودگاه بندرعباس به عنوان یکی از قطب‌های منطقه‌ای خود پروازهای هواپیمای ATR را به ۱۰ مقصد منطقه‌ای از مبدا بندرعباس کلید زده و انتظار می‌ رود با رسیدن هواپیماهای جدید از این خانواده دیگر فرودگاه‌های مناطق ایران نیز با همین تحول رو به رو شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.