| کد خبر: 150353 |

فرود نخستین هواپیمای پسابرجامی در کاشان

نخستین هواپیمای مدرن ATR72-600 پسابرجامی متعلق به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هُما ) روز سه شنبه در فرودگاه کاشان به زمین نشست.

تین نیوز

نخستین هواپیمای مدرن ATR72-600 پسابرجامی متعلق به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هُما ) روز سه شنبه در فرودگاه کاشان به زمین نشست.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل فرودگاه کاشان در حاشیه فرود این هواپیما در جمع خبرنگاران اعلام کرد: پرواز این هواپیما از تهران به مقصد کاشان و به صورت آزمایشی، به منظور بررسی زیرساخت های پروازی فرودگاه کاشان برای برقراری پروازهای برنامه ای انجام شد.

سید مسعود مسعودی افزود: در این پرواز نمایندگانی از بخش های کنترل پرواز، کیترینگ، خدمات فرودگاهی و حراست هما حضور داشتند.

وی با بیان اینکه این پرواز آزمایشی برای برقراری پروازهای کوتاه بُرد فرودگاه کاشان انجام شد، افزود: براساس اظهار نظر خلبان هواپیمای ATR72-600 ، این پرواز در امنیت کامل صورت گرفت و وی از امکانات فروگاده کاشان ابراز رضایت کرد.

مدیرعامل فرودگاه کاشان گفت که پس از بازدید مسئولان کنترل پرواز، خدمات فرودگاهی و حراست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، پروازهای کاشان - رشت، کاشان - شیراز ، کاشان - تهران و کاشان - مشهد با این نوع هواپیما انجام خواهد شد.

مسعودی یادآور شد: این هواپیما با ظرفیت 70 نفر مسافر یکی از 6 هواپیمای خریداری شده پس از لغو تحریم ها و اجرایی شدن برجام است.

خلبان هواپیمای ATR72-600 نیز گفت: این پرواز آزمایشی بخوبی انجام شد و باند فرودگاه کاشان برای فرود این نوع هواپیما آماده است.

کاپیتان رامیتن رنجبر افزود: هواپیمای ATR72-600 از سری هواپیماهای پسابرجامی است که سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران آنها را برای مسیرهای کوتاه برد و مناطق کم برخوردار استفاده می کند.

وی با اشاره به اینکه تمام گزارش های فنی این پرواز به بخش عملیات پرواز شرکت هواپیمایی ایران ایر ارائه خواهد شد، افزود: بخش عملیات پرواز این شرکت تصمیم گیر نهایی برای انجام پروازهای برنامه ای در فرودگاه کاشان است.

فرودگاه کاشان خرداد سال گذشته پس از دو دهه عملیات اجرایی با برقراری نخستین پرواز از مشهد مقدس به پایانه شهید احمدی روشن کاشان به بهره برداری رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.