| کد خبر: 150049 |

انسجام سازمانی عامل موفقیت در عملیات حج بود

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، گفت: پس از ابلاغ انجام حج سال 96، شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران به سرعت نسبت به انسجام برون و درون سازمانی و ابلاغ ماموریت به ستاد و فرودگاه‎ها اقدام کرد و با انسجام خوب سازمانی، پس از انجام حدود پنج ماه هماهنگی و عملیات اجرائی، به مدد الهی عملیات اعزام و پذیرش حجاج با نهایت دقت و آرامش انجام شد.

تین نیوز

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، گفت: پس از ابلاغ انجام حج سال 96، شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران به سرعت نسبت به انسجام برون و درون سازمانی و ابلاغ ماموریت به ستاد و فرودگاه‎ها اقدام کرد و با انسجام خوب سازمانی، پس از انجام حدود پنج ماه هماهنگی و عملیات اجرائی، به مدد الهی عملیات اعزام و پذیرش حجاج با نهایت دقت و آرامش انجام شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، سیدمحمود رضوی در رابطه با حج تمتع سال 96 گفت: با عنایت به حوادث سال 94 و تعطیلی یک ساله حج و همچنین شرایط خاص منطقه، حج امسال از اهمیت ویژه‎ای برخوردار بود که با تدبیر مقامات عالی کشور، تصمیم به برگزاری آن گرفته و در فروردین به همه ارگان‎های مرتبط ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه انجام هرچه بهتر این عملیات در فرودگاه‎ها از مهمترین خواسته‎ها و دغدغه‎های رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران و همچنین قائم مقام مدیرعامل در امور فرودگاهی بود، افزود: به همین منظور برای آماده‎سازی اجرای عملیات حج اقدام به معرفی و ابلاغ مسئول عملیات حج شرکت و فرودگاه‎ها، برگزاری جلسات هماهنگی در رده ستادی و بالغ بر 20 جلسه، برگزاری جلسات هماهنگی فرودگاهی (بالغ بر 200 جلسه)، پیگیری و اقدام در خصوص رفع مشکلات و نیازهای تجهیزاتی فرودگاه‎ها در جهت برگزاری با هر چه بهتر عملیات بدرقه و استقبال حجاج، تدوین و ارسال دستورالعمل‎های مرتبط با عملیات حج (9 دستورالعمل)، تهیه بانک اطلاعاتی پروازهای حج، دریافت و ارسال برنامه زمان‎بندی پروازهای حج (طی 11 مرحله)، راه‎اندازی صفحه مخصوص حج پرتال شرکت و به روزرسانی مداوم آن، تهیه و ارسال گزارش روزانه، هفتگی و نهائی پروازها در دو سطح خبری و مدیریتی و ارسال آن به مراجع ذی‎ربط و بازدید از روند عملیات جاری حج فرودگاه‎ها شد.

رضوی با اشاره به اینکه در عملیات نقل و انتقال حجاج امسال 20 فرودگاه کشور حضور مستقیم داشتند که فرودگاه بیرجند برای اولین بار حجاج استان خراسان جنوبی را میزبانی می‎کرد، گفت: در همین زمینه به منظور تعیین سطح کیفیت خدمات فرودگاهی ویژه حج (LOS) و ارائه خدمات مناسب در شأن حجاج، برنامه‎ریزی‎های لازم توسط دفتر نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی(ASQ) به شرح زیر صورت گرفت: دریافت آمارهای پروازی حج، شامل نوع هواپیماها و تعداد زائر و غیره؛ هماهنگی با نمایندگان فرودگاه‎ها ( معاونان فرودگاهی) برای ارائه خدمات مناسب‎تر به مسافران متناسب با فرهنگ غالب منطقه؛ طراحی و تهیه چک لیست‎های ویژه ارزیابی حج، جهت تعیین سطح کیفیت خدمات فرودگاهی به حجاج؛ طراحی و تدوین پرسشنامه نظرسنجی آنلاین از حجاج؛ برنامه‎ریزی برای بازدیدهای میدانی کارشناسان دفتر نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی(ASQ) در زمان پروازهای رفت و برگشت حجاج از فرودگاه‎های دارای عملیات حج، تدوین و ارسال دستورالعمل استقرار و عملکرد راهنمای مسافر با لباس و کاورهای شاخص جهت راهنمایی زائران؛ بازدید کارشناسان دفتر (ASQ) از مدیریت فرآیند عملیات جریان مسافر در ترمینال‎ها و سناریوی تدوین شده اعزام و پذیرش حجاج؛ تکمیل چک لیست‎های مخصوص عملیات حج و تحلیل نتایج و نمایش سطح کیفیت خدمات فرودگاهی به صورت استخراج نمودارهای آماری و مقایسه‎ای؛ بررسی و رصد مستمر سامانه پیامکی 10007069 برای رسیدگی به انتقادات و نظرات زائران و نظارت بر پرتال‎های ویژه حج فرودگاه‎ها و همچنین تعیین سطح ارائه اطلاعات لازم و مفید به مسافران و همچنین مستقبال‎کنندگان و مشایعت‎کنندگان.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در مورد زمان پروازهای انجام شده گفت: پروازهای رفت از 8 مرداد شروع و در 4 شهریور به اتمام رسید و در طول 28 روز 324 پرواز انجام شد که حدود 86 هزار زائرا به به عربستان منتقل کرد. همچنین پروازهای برگشت از 14 شهریور تا 4 مهر انجام شد و در مدت 22 روز با انجام 306 پرواز حجاج به وطن بازگشتند.

وی افزود: سهم ایران ایر در پروازهای رفت 260 و در پروازهای برگشت 240 پرواز بود و باقی پروازها توسط شرکت هواپیمایی سعودی انجام شد. همچنین میزان بار انتقالی در پروازهای رفت نزدیک به یک میلیون و 400 کیلوگرم و در پروازهای بازگشت بیش از سه میلیون و 200 کیلوگرم بود.

رضوی با اشاره به تلاش‎های شبانه‎روزی صورت گرفته در فرودگاه‎ها و ستاد شرکت فرودگاه‎ها گفت: از تلاش‎های کلیه مدیران و همکاران فرودگاه‎های کشور و ادارات ستادی مخصوصاً روابط عمومی، دفتر نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی و اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی که با نظارت مدیران ارشد به نحوی شایسته در این عملیات فعالیت کردند، قدردانی می‎کنم.

وی ادامه داد: همچنین همکاری همه شرکت‎های هواپیمایی بویژه ایران ایر و قشم ایر و هواپیمایی سعودی، پلیس فرودگاه‎های کشور، پلیس گذرنامه، سپاه حفاظت هواپیمایی، ادارات حج و زیارت استان‎ها، ادارات بهداشت و درمان استان‎ها، گمرک، پلیس راهنمایی و رانندگی و راهور ناجا، نهاد ریاست جمهوری، اورژانس کشور و دیگر نهادها و ارگان‎ها جای تشکر و قدردانی دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.