انسجام سازمانی عامل موفقیت در عملیات حج بود
مسئول عملیات حج شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، گفت: پس از ابلاغ انجام حج سال 96، شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران به سرعت نسبت به انسجام برون و درون سازمانی و ابلاغ ماموریت به ستاد و فرودگاهها اقدام کرد و با انسجام خوب سازمانی، پس از انجام حدود پنج ماه هماهنگی و عملیات اجرائی، به مدد الهی عملیات اعزام و پذیرش حجاج با نهایت دقت و آرامش انجام شد.
مسئول عملیات حج شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، گفت: پس از ابلاغ انجام حج سال 96، شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران به سرعت نسبت به انسجام برون و درون سازمانی و ابلاغ ماموریت به ستاد و فرودگاهها اقدام کرد و با انسجام خوب سازمانی، پس از انجام حدود پنج ماه هماهنگی و عملیات اجرائی، به مدد الهی عملیات اعزام و پذیرش حجاج با نهایت دقت و آرامش انجام شد.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، سیدمحمود رضوی در رابطه با حج تمتع سال 96 گفت: با عنایت به حوادث سال 94 و تعطیلی یک ساله حج و همچنین شرایط خاص منطقه، حج امسال از اهمیت ویژهای برخوردار بود که با تدبیر مقامات عالی کشور، تصمیم به برگزاری آن گرفته و در فروردین به همه ارگانهای مرتبط ابلاغ شد.
وی با اشاره به اینکه انجام هرچه بهتر این عملیات در فرودگاهها از مهمترین خواستهها و دغدغههای رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و همچنین قائم مقام مدیرعامل در امور فرودگاهی بود، افزود: به همین منظور برای آمادهسازی اجرای عملیات حج اقدام به معرفی و ابلاغ مسئول عملیات حج شرکت و فرودگاهها، برگزاری جلسات هماهنگی در رده ستادی و بالغ بر 20 جلسه، برگزاری جلسات هماهنگی فرودگاهی (بالغ بر 200 جلسه)، پیگیری و اقدام در خصوص رفع مشکلات و نیازهای تجهیزاتی فرودگاهها در جهت برگزاری با هر چه بهتر عملیات بدرقه و استقبال حجاج، تدوین و ارسال دستورالعملهای مرتبط با عملیات حج (9 دستورالعمل)، تهیه بانک اطلاعاتی پروازهای حج، دریافت و ارسال برنامه زمانبندی پروازهای حج (طی 11 مرحله)، راهاندازی صفحه مخصوص حج پرتال شرکت و به روزرسانی مداوم آن، تهیه و ارسال گزارش روزانه، هفتگی و نهائی پروازها در دو سطح خبری و مدیریتی و ارسال آن به مراجع ذیربط و بازدید از روند عملیات جاری حج فرودگاهها شد.
رضوی با اشاره به اینکه در عملیات نقل و انتقال حجاج امسال 20 فرودگاه کشور حضور مستقیم داشتند که فرودگاه بیرجند برای اولین بار حجاج استان خراسان جنوبی را میزبانی میکرد، گفت: در همین زمینه به منظور تعیین سطح کیفیت خدمات فرودگاهی ویژه حج (LOS) و ارائه خدمات مناسب در شأن حجاج، برنامهریزیهای لازم توسط دفتر نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی(ASQ) به شرح زیر صورت گرفت: دریافت آمارهای پروازی حج، شامل نوع هواپیماها و تعداد زائر و غیره؛ هماهنگی با نمایندگان فرودگاهها ( معاونان فرودگاهی) برای ارائه خدمات مناسبتر به مسافران متناسب با فرهنگ غالب منطقه؛ طراحی و تهیه چک لیستهای ویژه ارزیابی حج، جهت تعیین سطح کیفیت خدمات فرودگاهی به حجاج؛ طراحی و تدوین پرسشنامه نظرسنجی آنلاین از حجاج؛ برنامهریزی برای بازدیدهای میدانی کارشناسان دفتر نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی(ASQ) در زمان پروازهای رفت و برگشت حجاج از فرودگاههای دارای عملیات حج، تدوین و ارسال دستورالعمل استقرار و عملکرد راهنمای مسافر با لباس و کاورهای شاخص جهت راهنمایی زائران؛ بازدید کارشناسان دفتر (ASQ) از مدیریت فرآیند عملیات جریان مسافر در ترمینالها و سناریوی تدوین شده اعزام و پذیرش حجاج؛ تکمیل چک لیستهای مخصوص عملیات حج و تحلیل نتایج و نمایش سطح کیفیت خدمات فرودگاهی به صورت استخراج نمودارهای آماری و مقایسهای؛ بررسی و رصد مستمر سامانه پیامکی 10007069 برای رسیدگی به انتقادات و نظرات زائران و نظارت بر پرتالهای ویژه حج فرودگاهها و همچنین تعیین سطح ارائه اطلاعات لازم و مفید به مسافران و همچنین مستقبالکنندگان و مشایعتکنندگان.
مسئول عملیات حج شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در مورد زمان پروازهای انجام شده گفت: پروازهای رفت از 8 مرداد شروع و در 4 شهریور به اتمام رسید و در طول 28 روز 324 پرواز انجام شد که حدود 86 هزار زائرا به به عربستان منتقل کرد. همچنین پروازهای برگشت از 14 شهریور تا 4 مهر انجام شد و در مدت 22 روز با انجام 306 پرواز حجاج به وطن بازگشتند.
وی افزود: سهم ایران ایر در پروازهای رفت 260 و در پروازهای برگشت 240 پرواز بود و باقی پروازها توسط شرکت هواپیمایی سعودی انجام شد. همچنین میزان بار انتقالی در پروازهای رفت نزدیک به یک میلیون و 400 کیلوگرم و در پروازهای بازگشت بیش از سه میلیون و 200 کیلوگرم بود.
رضوی با اشاره به تلاشهای شبانهروزی صورت گرفته در فرودگاهها و ستاد شرکت فرودگاهها گفت: از تلاشهای کلیه مدیران و همکاران فرودگاههای کشور و ادارات ستادی مخصوصاً روابط عمومی، دفتر نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی و اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی که با نظارت مدیران ارشد به نحوی شایسته در این عملیات فعالیت کردند، قدردانی میکنم.
وی ادامه داد: همچنین همکاری همه شرکتهای هواپیمایی بویژه ایران ایر و قشم ایر و هواپیمایی سعودی، پلیس فرودگاههای کشور، پلیس گذرنامه، سپاه حفاظت هواپیمایی، ادارات حج و زیارت استانها، ادارات بهداشت و درمان استانها، گمرک، پلیس راهنمایی و رانندگی و راهور ناجا، نهاد ریاست جمهوری، اورژانس کشور و دیگر نهادها و ارگانها جای تشکر و قدردانی دارد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.