| کد خبر: 147490 |

مدیرکل کنترل ترافیک هوایی در نمایشگاه ایروپرشیا:

شرکت فرودگاه‎ها سربلند از بحران قطر بیرون آمد

مدیرکل کنترل ترافیک هوایی گفت: شرکت فرودگاه‎ها در جریان بحران قطر فارغ از مسائل سیاسی بر اساس قوانین و مقررات ایکائو عمل کرد و توانست بحران را به خوبی و سربلند پشت سر بگذارد.

تین نیوز

مدیرکل کنترل ترافیک هوایی گفت: شرکت فرودگاه‎ها در جریان بحران قطر فارغ از مسائل سیاسی بر اساس قوانین و مقررات ایکائو عمل کرد و توانست بحران را به خوبی و سربلند پشت سر بگذارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، مسعود نیکبخت در مورد عبور پروازهای قط از آسمان ایران گفت: 15 خرداد امسال بود که با خبر شدیم امارات، بحرین و عربستان آسمان خود را به روی قطر بسته‎اند و جدا از مسائل سیاسی بر اساس قوانین و مقررات ایکائو وارد عمل شدیم و به سرعت کمیته بحران را تشکیل دادیم.

وی افزود: پس از بررسی و رایزنی تخصصی توانستیم مسیرهای تردد هوایی جدیدی را طراحی کنیم. عصر همان روز هم بحرین اجازه داد هواپیماهای قطر از آسمان دریاهای آزاد این کشور استفاده کنند و ما نیز به سرعت به تبادل ترافیکی با بحرین پرداختیم و توانستیم این بحران را به خوبی کنترل کنیم.

نیکبخت یکی از برنامه‎های این اداره کل در نمایشگاه ایروپرشیا را معرفی مسیرهای جدید هوایی ایران در جریان بحران و تحریم قطر عنوان کرد و افزود: دراین نمایشگاه توانستیم علاوه بر برگزاری یک نشست در مورد عبور پروازهای قطری در نشستی دیگر به ارائه تخصصی درحوزه مدیریت بحران و کاهش استرس کنترلرها (سیزم) بپردازیم.

مدیرکل کنترل ترافیک هوایی با بیان اینکه این اداره کل توانسته است در نمایشگاه با چندین شرکت خارجی و داخلی در مورد خرید تجهیزات رادار مذاکره کند، گفت: هنچنین اداره کل کنترل ترافیک هوایی طرح‎هایی را ارائه کرده است که می‎تواند موانع فرودگاه‎های خارج از مجموعه شرکت فرودگاه‎ها را برطرف کند و به همین منظور با فرودگاه‎های عسلویه و شرکت نفت مذاکراتی انجام داده‎ایم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.