| کد خبر: 146469 |

ایرانسل کوتاه آمد؛ باند فرودگاه یاسوج آزاد شد

مدیر فرودگاه یاسوج گفت: با کاهش ارتفاع دکل مخابراتی ایرانسل که به عنوان نهمین مانع پروازی در سطوح بی‎خطری پروازهای باند 31 فرودگاه یاسوج قرار داشت این باند پس از 10 سال به طور کامل آزاد و قابل بهره‎برداری شد.

تین نیوز

مدیر فرودگاه یاسوج گفت: با کاهش ارتفاع دکل مخابراتی ایرانسل که به عنوان نهمین مانع پروازی در سطوح بی‎خطری پروازهای باند 31 فرودگاه یاسوج قرار داشت این باند پس از 10 سال به طور کامل آزاد و قابل بهره‎برداری شد.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌ عمومی فرودگاه یاسوج، علی محسنیان ضمن اعلام این خبر گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته برخی نهادها و ارگان‌ها موانع متعددی را در اطراف فرودگاه ایجاد کرده بودند که به علت تجاوز به حریم هوایی ایمن اطراف باند، بخش زیادی از باند غیر قابل استفاده شده بود.

وی با اشاره به اینکه این کاهش ظرفیت بهره‎برداری از باند، باعث کاهش و لغو پروازها شده بود، گفت: به منظور رفع این مشکل جلسات، مذاکرات و پیگیری‎های متعددی با ارگان‌های مختلف از جمله استانداری کهگیلویه و بویراحمد، شهرداری و سازمان‎های مرتبط انجام دادیم و همه پتانسیل‎های موجود از جمله رسانه‎ها را برای آگاه‎سازی مسئولان و مردم از خسارت‎های به وجود آمده به کار گرفتیم.

مدیر فرودگاه یاسوج با اشاره به اینکه دکل مخابراتی شرکت ایرانسل به عنوان نهمین و آخرین مانع پروازی مندرج در AIP واقع در انتهای باند 31 بود که با نفوذ در سطوح بی خطری پروازها باعت جابجایی آستانه این باند به طول 591 متر شده بود، گفت: با هماهنگی‎های انجام شده این دکل در دو مرحله کاهش ارتفاع یافت و این باند پس از 10 سال به طور کامل آزاد شد و این بخش آزاد شده پس از اتمام عملیات بهسازی روکش آسفالت، برای انجام پروازها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

محسنیان با اشاره به محل قرارگیری زندان مرکزی به عنوان اصلی‎ترین مانع توسعه سطوح پروازی افزود: در حال حاضر با نزدیک شدن به زمان بهره‎برداری از پروژه توسعه سطوح پروازی، ضمن پایش مستمر حریم بی خطری پروازها و جلوگیری از ایجاد موانع جدید، به پیگیری‎های خود برای جابجایی این زندان از اطراف فرودگاه ادامه خواهیم داد.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح توسعه، رفع موانع پروازی و برآورده شدن الزامات و استانداردهای ایمنی پرواز، زمینه توسعه هرچه بیشتر پروازهای فرودگاه یاسوج فراهم شود

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.