| کد خبر: 145623 |

با نزدیک شدن به زمان بازگشت حجاج

فرودگاه کرمان آماده پیشگیری از سرایت بیماری‌های واگیردار شد

دوره آموزشی پیشگیری از سرایت بیماری‌های واگیردار ویژه بازگشت حجاج بیت الله الحرام، با حضور کارکنان و ارگان‎های مسئول در عملیات حج تمتع96، در فرودگاه کرمان برگزار شد.

تین نیوز

دوره آموزشی پیشگیری از سرایت بیماری‌های واگیردار ویژه بازگشت حجاج بیت الله الحرام، با حضور کارکنان و ارگان‎های مسئول در عملیات حج تمتع96، در فرودگاه کرمان برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان کرمان، علی قاسم‎زاده مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان با اعلام این خبر گفت: در این دوره آموزشی که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان و مرکز بهداشت در سالن آمفی تئاتر اداره کل فرودگاه های استان کرمان برگزار شد، دو تن از پزشکان و کارشناسان این مرکز مطالبی را پیرامون انواع بیماری‌های شایع در حج و راه‌های مقابله و پیشگیری، مراقبت‌های ایمنی و بهداشتی در مواجهه با افراد آلوده به ویروس بیماری و همچنین علائم بیماری‌های شایع و درمان آنها ارائه کردند.

قاسم‎زاده در مورد ضرورت انجام این دوره آموزشی افزود: هرساله پس از مراسم حج تمتع، برخی از حاجیان ایرانی که در معرض ابتلا به بیماری‌های مختلف واگیردار قرار گرفته‌اند، با انتقال ویروس‌ها و عوامل این بیماری‌ها به داخل کشور، زمینه بروز بیماری‌ها و مشکلات بهداشتی را برای اطرافیان خود فراهم می‌آورند که برگزاری چنین دوره‎هایی، باعث بالا رفتن سطح آگاهی همشهریان  و جلوگیری از انتقال بیماری‎ها می‎شود.

گفتنی است این دوره آموزشی با حضور کارکنان حج و زیارت، پلیس فرودگاه‎های استان، گذرنامه نهاد ریاست جمهوری، گذرنامه پلیس مهاجرت و اتباع خارجی، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی، شرکت هواپیمایی ماهان، سوختگیری هواپیمایی و کارکنان ادارات هوانوردی و فرودگاهی مسئول در عملیات حج فرودگاه‎های استان کرمان برگزار شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.