| کد خبر: 144871 |

به روزرسانی سیستم‌های اعلان پرواز فرودگاه یزد

سامانه جدید FIDS فرودگاه بین المللی یزد با همکاری اداره‌کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی تحویل داده و راه‌اندازی شد.

تین نیوز
سامانه جدید FIDS فرودگاه بین المللی یزد با همکاری اداره‌کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی تحویل داده و راه‌اندازی شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌ عمومی اداره کل فرودگاه های استان یزد؛ عباس محمدی مدیرکل فرودگاه‌های یزد با اعلام این خبر گفت: با توجه به ضرورت یکپارچه‌سازی و هماهنگی با سایر فرودگاه‌های بین المللی در زمینه(FIDS)  اعلان پرواز، سیستم اطلاعات پرواز و کانترهای ترمینال مسافری فرودگاه بین‌المللی شهید آیت الله صدوقی یزد از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ساماندهی و به روز شد.

وی افزود: هدف از نصب این سیستم جدید، ایجاد یک سامانه متمرکز کشوری برای ارائه اطلاعات همزمان پروازهای فرودگاه‌ها به صورت هوشمند است که قابلیت اطلاع‌رسانی دقیق و یکپارچه را در این حوزه را فراهم کرده، عملا هیچ‌گونه عدم انطباق اطلاعات پروازها در مبدا و مقصد مشاهده نخواهد شد.

محمدی ادامه داد: این سامانه کاملا به صورت «وب بیس» است که این امر سهولت و سرعت استفاده از این سیستم را بالا خواهد برد. همچنین مشکلات و حجم کار حوزه پشتیبانی فنی در سمت کاربر را به حداقل خواهد رساند.

وی با بیان اینکه "یکی دیگر از ویژگی‌های سامانه جدید، برخورداری از قابلیت گزارشگیری بسیار دقیق و متنوع است" اظهار کرد: پخش نوای اذان به‌صورت همزمان در ترمینال‌های فرودگاه، اتصال به سامانه‌های دیگر فرودگاهی برای دقیق‌تر شدن اطلاع‌رسانی(پیام‌های هوانوردی، برج مراقبت) و همچنین استفاده از استانداردهای بروز ناوبری وFIDS  و تغییر در جلوه‌های بصری نمایشگرهای سالن برای راهنمایی مخاطبان، از دیگر قابلیت‌های این سامانه است.

گفتنی است همزمان با نصب این سامانه، کارکنان مراقبت‌ پرواز و اطلاعات پرواز این فرودگاه دوره‌های آموزشی مربوط به این سامانه را گذراندند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.