| کد خبر: 144407 |

مه آبادی در اردبیل خبر داد

تلاش برای تبدیل فرودگاه اردبیل به عنوان یکی از 4 منطقه هاب ایران

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در جریان سفر به فرودگاه اردبیل، از تلاش این شرکت برای تبدیل شده فرودگاه اردبیل به عنوان یکی از 4 منطقه هاب در کشور سخن گفت.

تین نیوز

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در جریان سفر به فرودگاه اردبیل، از تلاش این شرکت برای تبدیل شده فرودگاه اردبیل به عنوان یکی از 4 منطقه هاب در کشور سخن گفت.

 به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرودگاههای استان اردبیل؛ رحمت اله مه آبادی که همراه با علی عابدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، فرزانه شرفبافی سرپرست سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(ایران ایر)، غلامحسین باقریان عضو هیات مدیره و معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و حسین اسفندیاری قائم‌مقام مدیرعامل در امور فرودگاه‌ها به اردبیل سفر کرده بود، در جریان نشستی که با حضور شش تن از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه اردبیل تنها فرودگاه دارای 2 باند متقاطع کشور است، گفت: با دستور وزیر راه و شهرسازی 4 منطقه هاب در کشور ایجاد خواهد شد که با زیر ساخت های ایجاد شده در فرودگاههای استان اردبیل، تلاش می کنیم اردبیل یکی از این مناطق باشد.

 
وی که در سالن جلسات اداره کل فرودگاههای استان اردبیل سخن می گفت، با اشاره به فعالیت 54 فرودگاه در کشور، از افتتاح ترمینال جدید فرودگاه اردبیل با سرمایه گذاری 70 میلیارد تومان در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: برای تکمیل و تجهیز فرودگاه پارس آباد،10 میلیارد تومان و اتمام طرح های فرودگاه اردبیل 20 میلیارد تومان اختصاص داده ایم که امیدواریم با این اعتبارات زیرساخت های هوایی و ناوبری،‌ افزایش مقاومت و ایمنی باند به طور کامل تجهیز شود.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری که دیگر سخنران این نشست بود. علی عابدزاده با اشاره به فعالیت 30 دفتر خدمات هوایی در اردبیل گفت: ما برای راه اندازی دفاتر فروش بلیط در شهرستانهای استان و تحقق شعار "تولید و اشتغال" از بخش خصوصی حمایت می کنیم.
 
عابدزاده با اشاره به اخذ موافقت اصولی فرود هواپیمای سبک در شهرستان توریستی سرعین افزود: برای استفاده هموطنان از سایر هواپیماها تلاش می کنیم باندهای فرودگاه اردبیل را به 4 هزار و 500 متر افزایش دهیم.
 
در این نشست همچنین سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما از بین المللی شدن فرودگاه اردبیل خبر داد و افزود: با افزایش امکانات،‌ تجهیزات و خرید ناوگان جدید ایران ایر در طول هفته، 4 پرواز با هواپیماهای ATR به اردبیل انجام خواهد داد.
 
فرزانه شرفبافی با اشاره به آمادگی کامل ایران ایر برای برقراری مجدد پرواز از فرودگاه پارس آباد مغان اظهار امیدواری کرد که با برنامه ریزی مناسب از اردبیل به باکو ، وان ، اهواز ، بندرعباس و مشهد پرواز انجام شود.
 
مجید خدابخش، استاندار اردبیل هم در این نشست از تاخیر و لغو مکرر پروازهای فرودگاه اردبیل که موجب نارضایتی اهالی شده است، انتقاد کرد و از مدیرعامل ایران ایر خواست تا ساعت پروازهای هما به مقصد اردبیل را اصلاح کند.
 
آقایان بدری، کریمی، فیضی، خالقی، میرزاده و پورحسین؛ نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنان جداگانه ای بر رفع تاخیرها و لغو پروازهای اردبیل، انجام پروازهای بین المللی از فرودگاههای استان، ایجاد آشیانه، تسهیل شرایط پیمان، تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی فرودگاههای استان، ساماندهی برنامه های پروازی، راه اندازی دفاتر فروش بلیط در شهرستانها، برقراری پروازهای داخلی و خارجی از فرودگاه مرزی پارس آباد مغان، بهسازی چراغهای وسط باند، استفاده از پیمانکاران بومی در طرح های عمرانی فرودگاهها، برقراری پرواز بیس از اردبیل و تکمیل و تجهیز سیستم های فرودگاهی تاکید کردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.