| کد خبر: 143327 |

دولت یازدهم و سرمایه‎گذاری هزار و 300 میلیارد ریالی درفرودگاه‎های مازندران

مدیرکل فرودگاه‎های مازندران گفت: در دولت یازدهم برای ایجاد زیرساخت‎های مورد نیاز در فرودگاه‎های استان حدود یک‎هزار و 300میلیارد ریال هزینه شد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‎های مازندران گفت: در دولت یازدهم برای ایجاد زیرساخت‎های مورد نیاز در فرودگاه‎های استان حدود یک‎هزار و 300میلیارد ریال هزینه شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرودگاه‎های مازندران، سعدالله وطن‎خواه ضمن بیان این خبر افزود: احداث باند جدید به طول 2 هزار و 700 متر و توسعه میادین پروازی در فرودگاه رامسر شرایط را برای نشست و برخاست راحت‎تر هواپیماها و استفاده ازناوگان هوایی با بدنه بزرگتر فراهم کرده است.

وی ادامه افزود : برای ایجاد این باند جدید اعتبار ملی یک هزار و یکصد میلیارد ریالی هزینه شده است.

مدیرکل فرودگاه‎های مازندران اعتبار ملی ساخت این باند را یک هزار و یکصد میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این طرح زیرساختی از سال 89 آغاز شد و با تخصیص این اعتبار و اعتبارات تکمیلی در چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید زمینه توسعه اهداف سیاحتی و گردشگری شهرستان رامسر محقق می‎شود.

وی همچنین از نبود فضا و مجموعه‎ای به منظور استقبال مردم از مسافران بویژه پروازهای زیارتی عتبات و حج با عنوان ترمینال مستقبلین از جمله کمبودهای زیرساختی در فرودگاه دشت ناز ساری نام برد و گفت: تصمیم برای تامین این زیرساخت در سال 1391 آغاز شد و اعتبار 115 میلیارد ریالی برای آن پیش‎بینی شد  که اکنون ترمینال مستقبلین در فضای پنج هزار مترمربعی 90 درصد پیشرفت فیزیکی یافته است. 

وطن‎خواه ضمن ابراز امیدواری برای تکمیل این پروژه تا شش ماه آینده، با اشاره به اجرای طرح‎های ایمنی و امنیتی فرودگاه‎های مازندران گفت: در یک سال اخیر حدود 25 میلیارد ریال برای ایمن‎سازی، رفع موانع پروازی و احداث بخشی از دیوارهای پیرامونی فرودگاه‌های استان و نصب دوربین‎های مداربسته هزینه شه است.

وی همچنین با اشاره به توسعه  800متری ترمینال فرودگاه نوشهر به عنوان بخش دیگری از فعالیت‎های زیرساختی ساخت و بهره‎برداری از سیستم تصفیه فاضلاب فرودگاه ساری، خرید یک دستگاه بیل مکانیکی چندمنظوره، توسعه و تکمیل و تجهیز سالن فرهنگی ورزشی، بهسازی کامل ساختمان ایمنی و آتشنشانی فرودگاه ساری، نصب دو دستگاه برج روشنایی در فرودگاه‎های ساری و نوشهر را با هزینه بیش از 10  میلیارد ریال به عنوان دیگر طرح‎های اجرا شده معرفی کرد.

مدیرکل فرودگاه‎های مازندران از اجرای پروژه فیبرنوری در سه فرودگاه رامسر، نوشهر و ساری ، تملک اراضی برای نصب سامانه کمک ناوبری فرود دقیق هواپیما، مطالعات طرح جامع و مطالعات طرح زهکشی و فاضلاب فرودگاه ساری به عنوان اقدامات درحال اجرا دراین مجموعه ها ذکر کرد .

وطن‎خواه  در بیان طرح‎های پیش رو در فرودگاه‎های این استان از انجام مناقصه پروژه‎های بهسازی درهر سه فرودگاه استان خبر داد و گفت: برای این پروژه‎ها اعتبار 90 میلیارد ریالی تامین شده است و یک ماه آینده نیزمراحل اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی همچنین از انجام مناقصه توسعه پارکینگ هواپیما در فرودگاه ساری تا دو ماه آینده خبر داد و افزود: هم اکنون پارکینگ موجود هواپیما در فرودگاه ساری 30 هزار مترمربع است که با تامین اعتبار یکصد میلیارد ریالی حدود 20 هزار مترمربع به آن اضافه می‎شود .

مازندران سه فرودگاه ساری، نوشهر و رامسر دارد که ماهانه 680 پرواز از این فرودگاه ها نشست و برخاست دارند . درسال گذشته حدود460 هزار مسافر در قالب بیش از 4300 پرواز توسط فرودگاه‎های استان مازندران اعزام و پذیرش شده‎اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن حدود 20 درصد رشد داشته است .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.