دهقان در بیست و چهارمین مهمان هفته چه گفت؟
روزهای پایانی مرداد ماه با برگزاری بیست و چهارمین نشست مهمان هفته سپری شد و مرتضی دهقان، معاون هوانوردی و امور بینالملل سازمان هواپیمایی کشوری در جمع کارشناسان این صنعت به گپ و گفتی تخصصی با کارشناس خبری روابط عمومی شرکت فرودگاهها پرداخت.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، در این نشست که حرفهایی تخصصی از جنس قوانین و مقررات و جایگاه حاکمیتی سازمان داشت نکات مهمی مطرح شد که با هم میخوانیم:
- فعالیت در حوزه هواپیمایی بسیار خاص است و دولت باید نظارت کامل روی آن داشته باشد و این از طریق سازمان هواپیمایی کشوری انجام میشود.
- سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان یک بخش حاکمیتی باید بر تمام حوزههای ایمنی صنعت و حتی حوزههای اقتصادی آن نظارت کند.
- سازمان هواپیمایی کشوری به این باور رسیده است که باید نظارت کند و نه دخالت.
- حضور آقای عابدزاده در راس هرم صنعت هواپیمایی کشور باعث شد قانون آزادسازی نرخ بلیتها که سه سال روی زمین مانده بود، اجرایی شود.
- قانون آزادسازی نرخ بلیت یکی از قوانین مترقی صنعت حمل و نقل هوایی است که باعث توسعه این صنعت خواهد شد.
- در همین زمان اندک اجرای قانون آزادسازی نرخ بلیت، بدهیهای شرکتهای هواپیمایی به شرکت فرودگاهها کاهش یافته است و رضایت مسافران افزایش یافته است.
- به منظور اصلاح فرآیندها منشور حقوق مسافر را در هشت بند تدوین کردیم.
- صنعت حمل و نقل هوایی یک صنعت بینالمللی است و ناگزیر به برقراری ارتباطات بینالمللی است و تحریم در این زمینه محدودیتهای زیادی را به وجود آورده بود.
- با وجود تحریم کارشناسان این صنعت با سختترین شرایط به انجام وظایف خود پرداختند به طوری که در بازدیدهایی که ایکائو از ایران داشت سربلند بیرون آمدیم.
- با هوشیاری وزیر راه و شهرسازی و مدیران صنعت از فضای پسا برجام بیشترین استفاده را کردیم و برای نوسازی ناوگان هواپیمایی و تجهیزات فرودگاهی اقدام کردیم.
- افتخارم این است که پیش از اینکه مدیر فرودگاه شوم دو دوره آموزش مدیریت فرودگاهی را در پاریس و تهران گذراندم.
- اکنون که در جایگاه ناظر قرار دارم حساسیت کار فرودگاه را نسبت به زمانی که مدیر فرودگاه بودم بیشتر درک میکنم.
- در دو سال گذشته ایمنی پروازها رشد بسیار زیادی یافته است و شرکت فرودگاهها همزمان بر توسعه بازار و جذب سرمایهگذار نیز شروع به کار کرده است.
- ایجاد مسیرهای مستقیم هوایی باعث شده است که ظرفیتهای ایجاد درآمد برای شرکت فرودگاهها فراهم شود.
- یکی از مشکلات در مسیر آزادسازی نرخ بلیتها مقاومت و جوسازی شرکتهای چارتر کننده بود.
- شرکتهای هواپیمایی باید توان خود را در بحث بازرگانی و رقابت افزایش دهند و در این زمینه سازمان با همکاری یاتا برای آنها کلاسهای آموزشی برگزار میکند.
- در بحث بلیت و خدمات مسافران این شرکتهای هواپیمایی هستند که باید پاسخگو باشند و آژانسهای مسافرتی تنها فروشنده محسوب میشوند.
- سازمان هواپیمایی کشوری وظیفه خود را مقرراتزدایی و حذف مقررات دست و پاگیر میداند چراکه اگر این قوانین درست بودند صنعت حمل ونقل هوایی ما پیش از این رشد میکرد.
- سازمان از سال گذشته به دنبال تغییر ساختار خود بود و با گرفتن قانون خاص دیگر به صورت درآمد-هزینه اداره میشود.
- سختگیری نمیکنیم اما نگران این هستیم که اگر گواهینامه فرودگاهی صادر میکنیم همه الزامات در آن رعایت شده باشد.
- واگذاری فلایت چک به شرکت فرودگاهها یک تصمیم درست، بزرگ و شجاعانهای است که باید از آن حمایت شود.
- برگزاری برنامه مهمان هفته کار شجاعانهای است که روابطعمومی شرکت فرودگاهها آن را انجام میدهد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.