| کد خبر: 142584 |

دهقان در بیست و چهارمین مهمان هفته چه گفت؟

روزهای پایانی مرداد ماه با برگزاری بیست و چهارمین نشست مهمان هفته سپری شد و مرتضی دهقان، معاون هوانوردی و امور بین‎الملل سازمان هواپیمایی کشوری در جمع کارشناسان این صنعت به گپ و گفتی تخصصی با کارشناس خبری روابط عمومی شرکت فرودگاه‎ها پرداخت.

تین نیوز
روزهای پایانی مرداد ماه با برگزاری بیست و چهارمین نشست مهمان هفته سپری شد و مرتضی دهقان، معاون هوانوردی و امور بین‎الملل سازمان هواپیمایی کشوری در جمع کارشناسان این صنعت به گپ و گفتی تخصصی با کارشناس خبری روابط عمومی شرکت فرودگاه‎ها پرداخت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، در این نشست که حرف‎هایی تخصصی از جنس قوانین و مقررات و جایگاه حاکمیتی سازمان داشت نکات مهمی مطرح شد که با هم می‎خوانیم:

- فعالیت در حوزه هواپیمایی بسیار خاص است و دولت باید نظارت کامل روی آن داشته باشد و این از طریق سازمان هواپیمایی کشوری انجام می‎شود.

- سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان یک بخش حاکمیتی باید بر تمام حوزه‎های ایمنی صنعت و حتی حوزه‎های اقتصادی آن نظارت کند.

- سازمان هواپیمایی کشوری به این باور رسیده است که باید نظارت کند و نه دخالت.

- حضور آقای عابدزاده در راس هرم صنعت هواپیمایی کشور باعث شد قانون آزادسازی نرخ بلیت‌ها که سه سال روی زمین مانده بود، اجرایی شود.

- قانون آزادسازی نرخ بلیت یکی از قوانین مترقی صنعت حمل و نقل هوایی است که باعث توسعه این صنعت خواهد شد.

- در همین زمان اندک اجرای قانون آزادسازی نرخ بلیت، بدهی‎های شرکت‎های هواپیمایی به شرکت فرودگاه‎ها کاهش یافته است و رضایت مسافران افزایش یافته است.

- به منظور اصلاح فرآیندها منشور حقوق مسافر را در هشت بند تدوین کردیم.

- صنعت حمل و نقل هوایی یک صنعت بین‎المللی است و ناگزیر به برقراری ارتباطات بین‎المللی است و تحریم در این زمینه محدودیت‎های زیادی را به وجود آورده بود.

- با وجود تحریم کارشناسان این صنعت با سخت‎ترین شرایط به انجام وظایف خود پرداختند به طوری که در بازدیدهایی که ایکائو از ایران داشت سربلند بیرون آمدیم.

- با هوشیاری وزیر راه و شهرسازی و مدیران صنعت از فضای پسا برجام بیشترین استفاده را کردیم و برای نوسازی ناوگان هواپیمایی و تجهیزات فرودگاهی اقدام کردیم.

- افتخارم این است که پیش از اینکه مدیر فرودگاه شوم دو دوره آموزش مدیریت فرودگاهی را در پاریس و تهران گذراندم.

- اکنون که در جایگاه ناظر قرار دارم حساسیت کار فرودگاه را نسبت به زمانی که مدیر فرودگاه بودم بیشتر درک می‎کنم.

- در دو سال گذشته ایمنی پروازها رشد بسیار زیادی یافته است و شرکت فرودگاه‎ها همزمان بر توسعه بازار و جذب سرمایه‎گذار نیز شروع به کار کرده است.

- ایجاد مسیرهای مستقیم هوایی باعث شده است که ظرفیت‎های ایجاد درآمد برای شرکت فرودگاه‎ها فراهم شود.

- یکی از مشکلات در مسیر آزادسازی نرخ بلیت‎ها مقاومت و جوسازی شرکت‎های چارتر کننده بود.

- شرکت‎های هواپیمایی باید توان خود را در بحث بازرگانی و رقابت افزایش دهند و در این زمینه سازمان با همکاری یاتا برای آنها کلاس‎های آموزشی برگزار می‎کند.

- در بحث بلیت و خدمات مسافران این شرکت‎های هواپیمایی هستند که باید پاسخگو باشند و آژانس‎های مسافرتی تنها فروشنده محسوب می‎شوند.

- سازمان هواپیمایی کشوری وظیفه خود را مقررات‎زدایی و حذف مقررات دست و پاگیر می‎داند چراکه اگر این قوانین درست بودند صنعت حمل ونقل هوایی ما پیش از این رشد می‎کرد.

- سازمان از سال گذشته به دنبال تغییر ساختار خود بود و با گرفتن قانون خاص دیگر به صورت درآمد-هزینه اداره می‎شود.

- سختگیری نمی‎کنیم اما نگران این هستیم که اگر گواهی‎نامه فرودگاهی صادر می‎کنیم همه الزامات در آن رعایت شده باشد.

- واگذاری فلایت چک به شرکت فرودگاه‎ها یک تصمیم درست، بزرگ و شجاعانه‎ای است که باید از آن حمایت شود.

- برگزاری برنامه مهمان هفته کار شجاعانه‎ای است که روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها آن را انجام می‎دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.