| کد خبر: 141458 |

تثبیت اراضی فرودگاه جدید اهواز پس از 7 سال

سرپرست اداره کل املاک و مستغلات از ثبت نهایی اراضی فرودگاه جدید اهواز پس از هفت سال و همچنین ثبت اراضی فرودگاه چابهار خبر داد.

تین نیوز

سرپرست اداره کل املاک و مستغلات از ثبت نهایی اراضی فرودگاه جدید اهواز پس از هفت سال و همچنین ثبت اراضی فرودگاه چابهار خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، حسین رفیعی درباره نتایج اقدامات انجام شده توسط اداره کل املاک و مستغلات در حوزه فرودگاه‎های استان خوزستان و استان سیستان و بلوچستان توضیحاتی را ارائه داد.

وی گفت: فرودگاه فعلی اهواز قدمت بالایی دارد و نزدیک به 60 سال از زمان احداث آن می‎گذرد. در واقع، فرودگاه در آن زمان برای یک حجم و ظرفیت متناسب با آن طراحی شده بود اما به مرور زمان و با افزایش پروازها و مسافران، اکنون دیگر این فرودگاه پاسخگو نیست و با تنگناها و مسائلی روبرو است. به همین علت، دولت در سال 1389 مصوبه‎ای را برای ساخت یک فرودگاه بین‎المللی جدید با آینده‎نگری 100 ساله ابلاغ کرد. پس از این مصوبه دولت، در همان سال مکانی در جاده اهواز- بهبهان به وسعت 1229 هکتار جانمایی شد و به فرودگاه اختصاص یافت.

 وی با اشاره به اینکه "از همان زمان دیگر اقدام خاصی در رابطه با ثبت زمین و ساخت فرودگاه انجام نشد" گفت: پس از گذشت هفت سال و در ماه‎های اخیر، با پیگیری مقامات استانی و بررسی‎های شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، قرار شد که برای اجرای این مصوبه اقدام شود و سرانجام مذاکرات میان این دو مجموعه به جایی رسید که از حدود سه ماه گذشته به اداره کل اداره کل املاک و مستغلات شرکت ماموریت داده شد که اراضی اختصاص یافته را برای این کار نهایی کند و ما در این زمینه با استاندار خوزستان و نماینده سازمان ثبت جلسه‎ای را برگزار کردیم.

سرپرست اداره کل املاک و مستغلات شرکت افزود: در این جلسه توانستیم 1229 هکتار اراضی قبلی را به 2450 هکتار، یعنی تقریبا دو برابر، افزایش دهیم و در ادامه به طور کامل جانمایی و محدوده آن هم دقیقا مشخص شد.

وی با توجه به اینکه این کار پس از هفت سال بر زمین ماندن با سرعتی بالا انجام شده است، آن را یک موفقیت ارزنده برای شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران دانست و گفت: بالاخره توانستیم در جلسه‎ای دیگر با استاندار، این اراضی را به عنوان لایه فرودگاهی در سامانه کاداستر سازمان ثبت؛ جانمایی و به نام شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران ثبت کنیم.

رفیعی همچنین درباره رفع مشکل ثبت اراضی فرودگاه فعلی اهواز گفت: درباره فرودگاه فعلی اهواز نیز با وجودی که اراضی آن در لایه کاداستر ثبت شده بود اما این موضوع با اشتباه انجام شده و 90 هکتار آن جامانده بود. بنابراین یکی از کارهایمان این بود که فرودگاه را کاملاً جانمایی و نقشه‎های آن را تهیه کردیم که با استفاده از نقشه‎های استاندارد و مختصات آن توانستیم مشکل را حل و به نام شرکت ثبت کنیم.

وی با اشاره به تصمیم دولت برای ساخت فرودگاه بین‎المللی چابهار که می‎تواند تاثیر بسیار زیادی بر توسعه منطقه و حتی کشور داشته باشد، ادامه داد: کار مشابهی را هم در رابطه با فرودگاه چابهار که در منطقه مکران قرار دارد، انجام دادیم تا زمینه ساخت فرودگاهی وسیع را در این منطقه فراهم کنیم.

رفیعی در این زمینه گفت: زمین اولیه این فرودگاه حدود 1800 هکتار در نظر گرفته شده بود که با مذاکراتی که با مقامات استان سیستان و بلوچستان داشتیم، توانستیم آن را به 2800 هکتار افزایش دهیم و با همکاری استاندار و مدیرکل ثبت استان، آن را ثبت کنیم.

وی به اشاره به اینکه تمام این فعالیت‎ها بدون هزینه و با بهره‎گیری از ظرفیت‎های سازمان ثبت انجام شده است، گفت: این‎ها اقدامات قابل توجهی است که در کمتر از دو ماه انجام شده است و در اختیار گرفتن این میزان اراضی فرودگاهی مناسب ثبت شده را می‎توان موفقیت‎های بزرگی دانست که مستندسازی آنها در حال انجام است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.