| کد خبر: 140982 |

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران:

◄ فاز اول مدیریت آسمان ایرانشهری پروازهای «حج» را تسهیل کرد

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از آمادگی کامل تمام 20 فرودگاهی که در آن عملیات پروازی حج صورت می‌گیرد خبرداد و گفت: با اجرایی شدن فاز اول مدیریت آسمان ایرانشهری پروازی ایران به سمت عربستان تسهیل شده و حجاج با شرایط بهتری سفر خواهند کرد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از آمادگی کامل تمام 20 فرودگاهی که در آن عملیات پروازی حج صورت می‌گیرد خبرداد و گفت: با اجرایی شدن فاز اول مدیریت آسمان ایرانشهری پروازی ایران به سمت عربستان تسهیل شده و حجاج با شرایط بهتری سفر خواهند کرد.

رحمت‌الله مه‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز با بیان اینکه پروازهای حج 96 با تفاوت‌های چشمگیری در حوزه هوانوری، ناوبری و فرودگاهی صورت خواهد گرفت، عنوان کرد: شبکه گسترده راه‌های هوایی کشور که طی دو سال گذشته تحت عنوان «مدیریت آسمان ایرانشهری» که فاز اول آن راه‌اندازی شد کمک شایانی به ارتقاء سطح ایمنی  و تسهیل پروازهای حجاج خواهد کرد.

وی در همین رابطه ادامه داد: با اجرایی شدن فاز اول مدیریت آسمان ایرانشهری راه‌های هوایی موازی، یکطرفه و کوتاه شده است و با بالاترین استانداردهای ناوبری در حال بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، توضیح داد: پروازهای ایران به سمت عربستان که از مراکز مختلفی به خروجی کویت می‌رود و در آنجا وارد عربستان می‌شود تسهیل شده و حجاج در شرایط بهتری می‌توانند سفرشان را انجام دهند.

مه‌آبادی با بیان اینکه 20 فرودگاه کشور که عملیات پرواز در آنجا صورت می‌گیرد آمادگی لازم را برای برقراری هر چه بهتر پروازهای حج دارند، خاطرنشان کرد: دالان‌های هوایی حدفاصل ساوه تا نقطه تبادل ترافیک با کشور کویت که مورد استفاده پروازهای حج از فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) به مقصد عربستان می‌باشد به طور کامل موازی و یکطرفه شده است.

این مقام مسئول در شرکت فرودگاه‌ها در ادامه مطلب فوق افزود: سایر حجاح اعزامی از فرودگاه‌های دیگر کشور به همین شکل از تحولات انجام شده در مدیریت آسمان ایرانشهری بهره‌مند شده و به راحتی در شبکه تازه طراحی شده و دالان‌های هوایی موازی، یک‌طرفه و جدید پرواز خواهند کرد.

وی گفت: به طور مثال در پرواز حجاج از تبریز به عربستان به جای عبور از آسمان زنجان، ساوه، اهواز و ماهشهر و رسیدن به نقطه خروجی کویت با بهره‌برداری از دستاوردهای فاز اول طرح مدیریت آسمان ایرانهشر از 4 مسیر مستقیم جدید (سنندج، کرمانشاه، دزفول، اهواز) خود را به نقطه خروجی کویت خواهند رساند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.