| کد خبر: 139447 |

مومنی‌رخ:

◄ رشد فرودگاه امام(ره) در راستای اهداف آتی نظام است

مشاور عالی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در امور هوانوردی، گفت: فرودگاه حضرت امام (ره) باید در راه رسیدن اهداف آتی نظام جمهوری اسلامی ایران رشد کند و فازهای بعدی آن برنامه‌ریزی و به مرحله اجرا در بیاید.

تین نیوز

مشاور عالی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در امور هوانوردی، گفت: فرودگاه حضرت امام (ره) باید در راه رسیدن اهداف آتی نظام جمهوری اسلامی ایران رشد کند و فازهای بعدی آن برنامه‌ریزی و به مرحله اجرا در بیاید.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سید احمد مومنی‌رخ در ابتدای مراسم تودیع محمود نویدی مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و معارفه کوروش فتاحی سرپرست جدید این شرکت که صبح امروز (1 مردادماه) برگزار شد، عنوان کرد: بالغ بر 50 سال است که از ارائه طرحی که توسط ایکائو برای ساخت و بهره‌برداری فرودگاه بزرگ تهران به اداره‌ کل هواپیمایی کشوری وقت ارائه شد، می‌گذرد.

وی در توضیح این موضوع، گفت: در آن زمان ما شاهد تحولاتی که اکنون در منطقه رخ داده است، نبودیم؛ اما با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که برای توسعه طرح‌های بزرگ در خاورمیانه صورت گرفت ایکائو طرح بزرگ فرودگاه تهران را به دولت ایران ارسال کرد و این طرح توسط هیاتی اقتصادی زیر نظر نخست وزیر وقت اداره می‌شد.

مشاورعالی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در امور هوانوردی، ابراز داشت: پس از این موضوع اقدامات لازم مانند خرید زمین، کارهای مقدماتی و ارائه طرح نهایی فرودگاه پیشنهاد شد و در سال 1355 طرح نهایی به اداره وقت سازمان هواپیمایی کشوری ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه در سال 1363  پروژه ساخت فرودگاه امام(ره) متوقف شد، یادآور شد: پس از انقلاب بسیاری از پروژه و طرح‌های عمرانی برای بررسی مجدد متوقف شد.

وی افزود: با توجه به فعالیت‌های پروازی و رشد تقاضا برای مسافرت هوایی مجدد از سال 1372 مقرر شد تا فاز اول فرودگاه امام‌خمینی (ره) ساخته شود اما در ابتدا ساخت این پروژه همواره با مشکلات مالی روبه‌رو بود.

مومنی‌رخ با بیان اینکه فرودگاه حضرت امام (ره) باید در راه رسیدن اهداف آتی نظام جمهوری اسلامی ایران رشد کند و فازهای بعدی آن برنامه‌ریزی و به مرحله اجرا در بیاید، بیان کرد: جناب آقای نویدی از مدیران پروژه‌های بزرگ کشور بودند و انچه که در توان داشتند به طبق اخلاص گذاشتند. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.