| کد خبر: 138567 |

دستورالعمل ۱۱ ماده‌ای فرودگاه‌های کشور برای اعزام و پذیرش حجاج درسال ۹۶

دستورالعمل ۱۱ ماده‌ای شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور برای تسهیل رفت ‌و آمد حجاج تمتع ۹۶ از سوی قائم مقام مدیرعامل شرکت در امور فرودگاه‎ها به فرودگاه‎هایی که عملیات اعزام و پذیرش حجاج از آنها صورت می‎گیرد، ابلاغ شد.

تین نیوز

دستورالعمل ۱۱ ماده‌ای شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور برای تسهیل رفت ‌و آمد حجاج تمتع ۹۶ از سوی قائم مقام مدیرعامل شرکت در امور فرودگاه‎ها به فرودگاه‎هایی که عملیات اعزام و پذیرش حجاج از آنها صورت می‎گیرد، ابلاغ شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی؛ در راستای تقویت فضای تعامل بین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با سازمان حج و زیارت و همچنین تسهیل رفت‌ و آمد حجاج در حج تمتع ۹۶، دیدارهای جداگانه‌ای بین حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسگر، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، محمدی رئیس سازمان حج و زیارت، رحمت‌اله مه‌آبادی رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور و حسین اسفندیاری قائم‌مقام مدیرعامل در امور فرودگاه‌ها و برخی مسئولان ذی‌ربط انجام شد.

در جریان این دیدارها، مسئولان سازمان حج و زیارت از مسئولان و پرسنل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور بابت انجام امور اعزام و پذیرش مسافرین حج و زیارت در سال‌های گذشته تشکر وی‌ژه داشتند.

در پایان این جلسات پس از بررسی آخرین وضعیت اعزام زائران و نیز شرایط فرودگاه‌هایی که اعزام حجاج در سال جاری از آنها انجام می‌شود، دستورالعمل ۱۱ ماده‌ای از سوی حسین اسفندیاری، قائم مقام مدیرعامل شرکت در امور فرودگاهها به شرح زیر صادر شد:

۱- فرودگاه‌ها ابتدا و انتهای سفر هستند و ایجاد شرایط مطلوب و نیز حسن همکاری طرفین می‌تواند تاثیر به سزایی در رضایتمندی حجاج داشته باشد.

۲.موارد مربوط به اعزام و پذیرش مسافران حج و زیارت در حوزه فرودگاه‌ها صرفا از طریق شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران پیگیری شود.

۳.نظر به وجود زیرساخت مناسب در بخش آی. تی، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران آمادگی دارد تا همچون سال ۹۴ مرجعیت سایت اطلاع‌رسانی حج تمتع سال جاری را بر عهده بگیرد. در این راستا لازم است واحدهای آی. تی شرکت و سازمان حج و زیارت با برگزاری جلسات مشترک، موارد مربوط را هماهنگ کنند.

۴.شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران همچون سال‌های گذشته آمادگی کامل جهت اعزام و پذیرش حجاج حج تمتع سال جاری را دارد.

۵.فرودگاه‌های کشور با توجه به محدودیت‌های سازمان حج و زیارت در موضوع اسکان حجاج در کشور عربستان و "اسلوت تایم" اعمالی از طرف فرودگاه جده و مدینه از یک سو و محدودیت‌های موجود در فرودگاه‌های کشور از طرف دیگر، همکاری لازم در تنظیم برنامه پروازی ایرلاین‌های مجری نقل و انتقالات حجاج را به عمل خواهند آورد.

۶.مسائل و مشکلات احتمالی در استان‌ها از طریق تعامل با ادارات حج و زیارت استانی حل و فصل می‌شود یا با افزایش عمده‌ای در اعزام و پذیرش حجاج در سال جاری مواجه می‌‌باشند.

۷.لزوم توجه بیشتر به فرودگاه‌هایی که به عنوان ایستگاه پروازی حج تمتع در سال جاری تعیین شده و یا با افزایش عمده‌ای در اعزام و پذیرش حجاج در سال جاری مواجه می‌باشند.

۸.موافقت‌نامه سازمان حج و زیارت در زمینه میزان و نحوه خدمات‌دهی به حجاج بیت‌الله‌الحرام با ایرلاین‌های مجری پروازهای حج تمتع در اختیار شرکت قرار گیرد.

۹.فرودگاه‌های کشور همکاری لازم جهت امکان نظارت مدیران سازمان حج و زیارت از چگونگی اعزام و پذیرش حجاج تمتع را به عمل آورند.

۱۰.با توجه به حجم زیاد مشایعین و مستقبلین از زائرین عزیز، تمهیدات لازم با هماهنگی ادارات حج و زیارت استانی در این خصوص به عمل آید.

۱۱.سخنگوی شرکت در رابطه با اطلاع‌رسانی حج تمتع سال ۹۶، حسین اسفندیاری، قائم‌مقام مدیرعامل در امور فرودگاه‌ها بوده و لازم است هرگونه مصاحبه و اطلاع‌رسانیدر این خصوص فقط با هماهنگی ایشان صورت بگیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.