| کد خبر: 138417 |

در خردادماه 96

مهرآباد، پرترافیک‌ترین و فرودگاه امام(ره) سنگین‌ترین فرودگاه کشور شدند

آمار نشست و برخاست هواپیماها، جابه‎جایی مسافران، میران بار جابه‎جا شده و... ویژه خردادماه 96 از سوی گروه آمار و هوانوردی و فرودگاهی در اداره کل مخابرات و فناوری هوانوردی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران اعلام شد.

تین نیوز

آمار نشست و برخاست هواپیماها، جابه‎جایی مسافران، میران بار جابه‎جا شده و... ویژه خردادماه 96 از سوی گروه آمار و هوانوردی و فرودگاهی در اداره کل مخابرات و فناوری هوانوردی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران اعلام شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی؛ این آمار نشان می‌دهد که در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها 34 هزار و 802 نشست و برخاست صورت گرفته و ارسال و پذیرش چهار میلیون و 83هزار و 134 مسافر انجام شده است.

در خرداد ماه امسال همچنین فرودگاه مهرآباد با میزبانی از 10هزار و 922 پرواز، اعزام و پذیرش یک میلیون و 284هزار و 110 مسافر و ارسال و پذیرش حدود 8 میلیون کیلوگرم بار، رتبه نخست پرترافیک‌ترین فرودگاه ایران را به خود اختصاص داده است. پس از مهرآباد، فرودگاه مشهد با نشست و برخاست 5523 فروند هواپیما، اعزام و پذیرش نزدیک به 741 هزار مسافر و ارسال و پذیرش حدود شش میلیون کیلوگرم بار در رتبه دوم قرار گرفته است.

فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) نیز با میزبانی از نشست و برخاست 4319 فروند هواپیما و اعزام و پذیرش بیش از 600 هزار مسافر در رتبه سوم قرار دارد، اما با ارسال و پذیرش بیش از 11/5 میلیون کیلوگرم بار، از این جهت در رتبه نخست قرار گرفته است.

سهم پروازهای داخلی از کل پروازهای این ماه، 28 هزار و 671 پرواز است که طی آن 3 میلیون و 279 هزار مسافر و بیش از 21/5 میلیون کیلوگرم بار منتقل شده اند.

با توجه به این‎که تمام پروازهای فرودگاه مهرآباد داخلی است، در این بخش نیز این فرودگاه در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن فرودگاه مشهد با 4830 فروند نشست و برخاست، نزدیک به 660 هزار اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بیش از چهار و نیم میلیون کیلوگرم بار در جایگاه دوم و فرودگاه شیراز با 2490 فروند نشست و برخاست، اعزام و پذیرش نزدیک به 250 هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از یک و نیم میلیون کیلوگرم بار در جایگاه سوم قرار دارد.

سهم پروازهای خارجی در فرودگاه های بین المللی تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران نیز نشست و برخاست 6131 فروند هواپیما بوده است که طی آن یش از 800هزار مسافر و بیش از 15 میلیون کیلوگرم بار منتقل شده اند.

در این بخش هم فرودگاه امام خمینی(ره) با نشست و برخاست 4245 فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از 600 هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از 11/5 میلیون کیلوگرم بار، در رتبه نخست قرار گرفت و پس از آن فرودگاه مشهد با میزبانی 693 فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از 82 هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از یک و نیم میلیون کیلوگرم بار و فرودگاه اصفهان با نشست و برخاست 302 فروند هواپیما، اعزام و پذیرش نزدیک به 30 هزار مسافر و ارسال و پذیرش نزدیک به 570 هزار کیلوگرم بار در رتبه های دوم و سوم قرار گرفته اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.