| کد خبر: 138257 |

درباره راه‎اندازی پرواز تبریز-هامبورگ

پلی که از تبریز به اروپا زده شد

بیست و سوم تیرماه نخستین پرواز تبریز – هامبورگ از فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز انجام شد.

تین نیوز

بیست و سوم تیرماه نخستین پرواز تبریز – هامبورگ از فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز انجام شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی؛ در آئین افتتاحیه این پرواز که با حضور مسئولین استانی و فرودگاهی انجام پذیرفت، مصطفی صفایی مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی ضمن ابراز خشنودی از برقرای پرواز تبریز - هامبورگ گفت: مقدمات انجام این پرواز در پی درخواست‌های مکرر مردمی و تشکیل جلسات متعدد با شرکت هواپیمایی قشم‌ایر آماده شده و اکنون شاهد انجام آن از فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز هستیم.

وی افزود: این پرواز می‌تواند پلی میان تبریز و اروپا باشد که با توجه به انتخاب شهر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 نقطه عطفی در توسعه تبریز شهر اولین ها خواهد بود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به افزایش آمار مسافر و پرواز فرودگاه تبریز در سال 95 گفت: در سال گذشته بیشترین افزایش پرواز و مسافر در کشور به فرودگاه تبریز اختصاص داشت، طوری که آمار مسافر جابه جا شده درسال 95 نزدیک به یک میلیون و 900 هزار نفر و در سال 1394 نزدیک به یک میلیون و 500هزار نفر بوده است که نشان دهنده افزایش 26 درصدی است و طی همین مدت نیز تعداد پرواز افزایش 36 درصدی داشته است.

صفایی ادامه داد: تمامی زیرساخت‌های خدماتی، عملیاتی و ناوبری فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز برای افزایش پروازهای خارجی آماده است و تمرکز اداره کل فرودگاه‌های استان در سال جاری افزایش پروازهای خارجی و ایجاد مسیرهای جدید برای پروازهای خارجی است.

در این مراسم که محمدرضا امامی، معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از مهمانان وی‍ژه آن بود، پورمهدی معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز ضمن تقدیر از تلاش‌های همه دستگاه‌ها و نهادهایی که در برقراری پرواز تبریز - هامبورگ سهیم بودند، گفت: امیدواریم با همت تمامی مردم ، صنعتگران، تجار و فعالین اقتصادی شهر تبریز، این پرواز استمرار داشته باشد و شاهد رونق و افزایش پروازهای خارجی از فرودگاه تبریز در آینده نزدیک باشیم.

صادق نجفی شهردار تبریز نیز در این مراسم با تشکر از شرکت هواپیمایی قشم ایر، اداره کل فرودگاه‌های استان، استانداری آذربایجان شرقی، وزارت امور خارجه و تمامی نهادهای دخیل در برقرای این پرواز گفت: تجار و بازرگانان زیادی از استان و شهر ما با کشور آلمان و شهر هامبورگ مراوده و تعامل تجاری دارند که امیدواریم با تبلیغات مناسب زمینه افزایش این پرواز فراهم شود.

نجفی اظهار کرد: راه‌اندازی خط هوایی تبریز-هامبورگ از اهداف مهم شهرداری تبریز در حوزه‌ بین‌الملل است که با توجه به بسترهای مشترک تجاری و فرهنگی بین دو طرف، نقش تبریز را در روابط ایران و آلمان، پررنگ‌تر خواهد کرد .

در پایان مراسم لوح های تقدیری از سوی مهندس شکر آبی مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم ایر به مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی، شهردار تبریز و معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی اهدا شد.

پس از پایان مراسم، حاضران با حضور در کنار هواپیمای A319 هواپیمایی قشم ایر، مسافرین نخستین پرواز تبریز - هامبورگ را بدرقه کردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.