| کد خبر: 137640 |

محمدی در مصاحبه اختصاصی اظهار کرد

غفلتی تاریخی که برطرف شد/ کار فشرده و حمایت همه جانبه نتیجه داد

مدیرکل فرودگاه بین المللی یزد با اشاره به قطعی شدن گواهینامه بین المللی این فرودگاه گفت: تمامی الزامات مورد نیاز این فرودگاه از جمله سیستم مدیریت ایمنی تا مهرماه امسال تامین می‌شوند.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه بین المللی یزد با اشاره به قطعی شدن گواهینامه بین المللی این فرودگاه گفت: تمامی الزامات مورد نیاز این فرودگاه از جمله سیستم مدیریت ایمنی تا مهرماه امسال تامین می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و باوبری هوایی؛ عباس محمدی، مدیر کل فرودگاه بین‌المللی یزد، در حاشیه مراسم اعطای گواهینامه بین‌المللی به این فرودگاه گفت: زمانی که من از فرودگاه بوشهر به یزد منتقل شدم، موضوع دریافت این گواهینامه مطرح بود که با وجود تمامی تلاش‌های صورت گرفته در فرودگاه یزد و به دلیل وجود یافته‌های موجود، امکان دریافت گواهینامه وجود نداشت.

وی با اشاره به ابلاغ مدیرعامل شرکت مبنی بر این که "اخذ گواهینامه و ایجاد سیستم ایمنی لازم است" ادامه داد: به لطف خداوند و حمایت ستاد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبی هوایی ایران و همچنین تلاش‌های شبانه‌روزی و استانداردسازی‌های لازم؛ کارهای فشرده‌ای انجام شد و بیشتر موانع طی پنج سال برطرف شدند.

مدیرکل فرودگاه یزد با اشاره به اقدامات انجام‌شده در این فرودگاه اظهار داشت: تلاش‌های بسیاری به منظور اعطای گواهینامه بین‌المللی انجام گرفته است. مثلا در یک هفته حدود 16 کیلومتر خط‌کشی فرودگاهی با استفاده از 18 تن رنگ ترافیکی انجام پذیرفت. با تداوم تلاش‌های فشرده و بی‌سابقه همکارانم و تداوم آن، ما امروز به این موفقیت دست یافته‌ایم.

یزد؛ نهمین شهر دارای فرودگاه بین‌المللی در کشور

محمدی تصریح کرد: امروز فرودگاه یزد نهمین فرودگاه بین‌المللی کشور است و باید این گواهینامه را اخذ می‌کرد. با نظارت همکاران سازمانی و ستاد،ی هیچ توقفی در انجام این کار به وجود نیامد .

مدیرکل فرودگاه یزد با اشاره به شروط لازم برای اخذ گواهینامه بین‌المللی فرودگاهی افزود: فرودگاه یزد به عنوان نخستین فرودگاه کشور از مهرماه امسال سیستم مدیریت ایمنی خود را فعال می‌کند که این موضوع به استاندار شدن فرودگاه کمک شایانی خواهد کرد تا بتوانیم در سطح جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی با اشاره به برخی ویژگی‌های فرودگاه‌های بین‌المللی استاندارد ادامه داد: باید بتوانیم میزبان هواپیماهایی باشیم که ناخواسته درخواست فرود دارند یا پروازهایی که در حال عبور از آسمان ما هستند، بتوانند فرودگاه یزد را را به عنوان فرودگاهی اینترنال انتخاب کنند. این موارد از ویژگی‌های فرودگاهی با طراز جهانی است.

غفلتی تاریخی که پایان یافت

محمدی خاطرنشان کرد: فرودگاه یزد بر خلاف دیگر فرودگاه‌های کشور به تازگی بین‌المللی شده است و همه می‌دانند که رسیدن به طراز جهانی بسیار سخت است. دیگر فرودگاه‌های کشور؛ به دلیل فراهم بودن شرایط از سال‌ها قبل بین‌المللی شده بودند. امیدوارم ما نیز بتوانیم روند پیشرفت خودان را سرعت ببخشیم.

وی افزود: فرودگاه یزد قبلا گواهینامه مشروط داشت و پس از رفع یافته‌ها این گواهینامه دائم خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.