| کد خبر: 135220 |

سند شش دانگ اراضی فرودگاه طبس صادر شد

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی گفت: نخستین سند شش دانگ اراضی فرودگاه‌ها در سطح کشور به نام فرودگاه طبس به مساحت 680 هکتار صادر شد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی گفت: نخستین سند شش دانگ اراضی فرودگاه‌ها در سطح کشور به نام فرودگاه طبس به مساحت 680 هکتار صادر شد.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی، هادی سلامی عنوان کرد: مستندسازی اراضی فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی از اواخر اسفندماه سال گذشته آغاز شد و همچنان نیز با جدیت ادامه دارد. تمامی اراضی فرودگاه طبس به عنوان نخستین فرودگاه در کشور به تملک شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در آمد.

 

وی با بیان اینکه نخستین سند شش دانگ کامل به مساحت 680 هکتار به نام فرودگاه طبس تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران صادر شد، توضیح داد: مستندسازی اراضی فرودگاه طبس به دلیل اینکه خارج از محدوده شهری بود، هیچ معارض و مستثنیات مردمی در آن وجود نداشت و متعلق به اراضی دولتی بود با سرعت بیشتری صورت پذیرفت.

 

وی ادامه داد: با تلاش و همکاری‌های سرپرست املاک و مستغلات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و مدیرکل امور املاک دولتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مجوز بند (د) ماده 26 آیین‌نامه اموال دولتی در تاریخ 20 فروردین ماه سال جاری صادر شد و مراحل ثبتی آن 24 خردادماه امسال به پایان رسید تا سند شش دانگ تجمیعی آن به میزان 6803520 مترمربع صادر شود.

 

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی در مورد اراضی فرودگاه بیرجند گفت: فرودگاه بیرجند از پیچیده‌ترین فرودگاه‌ها در حوزه اراضی است و فرآیند مستندسازی اراضی آن با سرعت خوبی در حال انجام است. به طوری که تاکنون 18 برگ سند ثبتی از اراضی مردم به نام شرکت فرودگاه‌ها تبدیل شده و 16 برگ سند دیگر نیز در حال انجام امور اولیه ثبتی است.

 

سلامی افزود: اراضی فرودگاه بیرجند بالغ بر 741 هکتار است که از این میزان نزدیک به 150 هکتار اراضی قدیمی فرودگاه بیرجند است و سند آن سالیان قبل صادر شده است و حدود 350 هکتار نیز اراضی دولت است که مربوط به منابع طبیعی و زمین شهری است .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.