| کد خبر: 135199 |

مرکز آموزش خلبانی در فرودگاه اراک ایجاد می‌شود

مدیر فرودگاه اراک از ایجاد مرکز آموزش خلبانی در این فرودگاه خبر داد.

تین نیوز

مدیر فرودگاه اراک از ایجاد مرکز آموزش خلبانی در این فرودگاه خبر داد.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، رحیم حسین‌نسب با اعلام این خبر گفت: از سال گذشته از بخش خصوصی درخواست ایجاد مرکز آموزش خلبانی در فرودگاه اراک را دریافت کردیم اما ایجاد این مرکز نیاز به مجوزهایی داشت که اخذ آن تا امسال به طول انجامید.

 

وی ادامه داد: در واقع ایجاد بیس پروازهای آموزشی در فرودگاه اراک به مجوزی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری برای بخش خصوصی یا شرکت متبوع نیاز داشت. همچنین کمیته فضای کشور باید مجوزی برای فضای آموزش خلبانی در فرودگاه اراک صادر می‌کرد.

 

به گفته مدیر فرودگاه اراک؛ اخذ این مجوزها، فرآیند نسبتا طولانی بود که سازمان هواپیمایی کشوری پس از بازدیدهایی آن را صادر کرد البته این سازمان خواستار آماده‌سازی فضای مناسب برای آموزش زمینی در این فرودگاه شد تا اپرون اختصاصی برای پروازهای آموزشی در این فرودگاه فراهم شود.

 

وی تصریح کرد: مجوز فضای هوایی کمیته کشور نیز صادر شد تا امکان فعالیت هر شرکتی به عنوان آموزشگاه زمینی یا هوانوردی در این فرودگاه ایجاد شود. در نهایت با اخذ مجوز از سوی هیات تشخیص شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران که شامل غلامحسین باقریان؛ معاون عملیات فرودگاهی، حمیدرضا سیدی؛ معاون برنامه‌ریزی و نظارت، رحمت‌اله فیروزی‌پور؛ مشاور مدیرعامل و مدیرکل دفتر مرکزی حراست، فرشید گلیج؛ مدیرکل دفتر نظارت بر مقررات فرودگاهی و رسول پوست‌فروشان؛ مدیرکل دفتربررسی‌های اقتصادی و بازرگانی می‌شود، فرودگاه اراک به مرکز آموزش خلبانی تبدیل خواهد شد و بخش خصوصی فعالیت خود را در آن آغاز می‌کند.

 

حسین‌نسب با بیان اینکه با تصویب و صدور مجوز از سوی هیات تشخیص احتمالا تا یک ماه آینده فعالیت این مرکز آموزشی آغاز شود، گفت: تعدادی از دانشجویان این مرکز از فرودگاه پیام راهی فرودگاه اراک می‌شوند. همچنین تعدادی از دانشجویان آن از استان مرکزی و استان‌های همجوار جذب خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه شروع این کلاس‌ها همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید است، اضافه کرد: ارایه زیرساخت‌ها و فضای زمینی مورد نیاز برعهده فرودگاه اراک است اما تجهیز و ساخت ساختمان‌های مورد نیاز را بخش خصوصی انجام می‌دهد.

 

وی یادآور شد: با ایجاد این مرکز بحث اسکان دانشجویان، عرضه خدمات جانبی و تعمیر و نگهداری به میان می‌آید که فرودگاه اراک برای اجرای آن‌ها از بخش خصوصی استقبال می‌کند. بنابراین با ایجاد و راه‌اندازی این مرکز، پتانسیل‌های فرودگاه اراک مورد استفاده قرار گرفته و فعالیت‌های هوانوردی در استان مرکز و استان‌های همجواری به طور تساعدی افزایش می‌یابد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.