| کد خبر: 132590 |

◄ فرودگاه بیرجند پیچیده‌ترین اراضی را در بین فرودگاه‌ها دارد

مراحل مستندسازی اراضی فرودگاه‌های طبس و بیرجند رو به پایان است.

تین نیوز

تین‌نیوز | مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی گفت: فرودگاه بیرجند از پیچیده‌ترین فرودگاه‌ها در حوزه اراضی است. خوشبختانه مستندسازی این اراضی با سرعت خوبی در حال انجام است و به زودی زمین های مورد نیاز به تملک شرکت فرودگاه‌ها درمی‌آید.

 

هادی سلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز، عنوان کرد: اراضی فرودگاه بیرجند که باید تملک شوند در سه گروه خارج از محدوده شهری متعلق به منابع طبیعی، داخل محدوده شهری متعلق به وزارت راه و شهرسازی و مستثنیات متعلق به مردم قرار می‌گیرند.

 

وی ادامه داد: فرودگاه بیرجند نزدیک فضای شهری است که در بخشی از آن کشاورزی می‌کردند و برای تملک اراضی آن معارض‌هایی داشت. برای حل این مشکل باید تملک این زمین‌ها خریداری ‌شود تا سند آن به نام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران درآید.

 

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی با بیان اینکه طی دو ماه گذشته ۱۸ برگ سند جداگانه برای تعدادی از این اراضی صادر شد، گفت: یکی از پیچیده‌ترین اراضی فرودگاهی را فرودگاه بیرجند دارد که خوشبختانه فرایند مستندسازی آن‌ها با سرعت خوبی درحال انجام است. این فرودگاه باید ۳۶ قطعه از اراضی اطراف را به تملک خود درآورد.

 

وی در پاسخ به این سوال که « وضعیت اراضی فرودگاه طبس چگونه است؟» تصریح کرد: فرودگاه طبس از موقعیت سوق‌الجیشی برخوردار است و در آن به روزترین تجهیزات ناوبری وجود دارد. بنابراین تملک اراضی آن از اهمت ویژه‌ای برخوردار است.

 

سلامی افزود: اراضی مورد نیاز فرودگاه طبس در اختیار منابع طبیعی است که طبق قانون می‌توان از یک بخش دولتی به نام بخش دولتی دیگری درآید. این اراضی تجمیع بوده و معارضی ندارد و ظرف ۲ ماه آینده سند قطعی آن صادر می‌شود و مراحل مستندسازی آن به پایان می‌رسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.