| کد خبر: 12069 |

گزارش سازمان هواپیمایی نشان می‌دهد

◄ میزان تاخیر ایرلاین‌های بزرگ کشور / رکورددار تاخیر مشخص شد

تین نیوز | شرکت هواپیمایی ایران ایر، از نظر میانگین تاخیر در هر پرواز، در دو ماهه نخست امسال و در پروازهای انجام شده از فرودگاه مهرآباد، رتبه نخست را دارد.

به گزارش تین نیوز، آمار رسمی اعلام شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره تاخیر پروازهای شرکت های مختلف هواپیمایی در دو ماهه نخست سال در فرودگاه مهرآباد، نشان می دهد در فروردین ماه امسال، ایرلاین ها در مجموع چهار هزار و 494 پرواز داشته اند که از این میان، یک هزار و 707 پرواز، با تاخیر انجام شده و بیش از 120 هزار دقیقه تاخیر در مجموع پروازهای این ماه، ثبت شده است. این آمار، میانگین تاخیر 27 دقیقه در هر پرواز و میانگین تاخیر 71 دقیقه برای پروازهای تاخیردار را نشان می دهد.

شرکت های آسمان، ایران ایر و ماهان، به ترتیب با 856، 808 و 780 پرواز، بیشترین تعداد پرواز فروردین ماه را به خود اختصاص داده اند. اگر سهم پرواز هر شرکت از کل پروازها را در نظر بگیریم، آسمان با 19 درصد در رده اول قرار گرفته و ایران ایر و ماهان، در رده های دوم و سوم قرار می گیرند.

در این میان، ایران ایر با 397 پرواز، بیشترین میزان پرواز تاخیردار را داشته و ماهان و آسمان در رده های بعدی قرا گرفته اند. همچنین بررسی میزان کل تاخیر هر شرکت در پروازهای فروردین ماه، نشان می دهد ایران ایر بیشترین سهم را از میزان کل تاخیرهای رخ داده در پروازها دارد. در این زمینه، شرکت های ماهان و آسمان، در رده های بعدی قرار دارند.

بررسی پروازهای تاخیردار هر شرکت نسبت به کل پرواز ها نشان می دهد ایران ایر در 49 درصد پروازهای فروردین ماه خود تاخیر داشته و از این نظر، در جایگاه اول قرار دارد. همچنین ماهان و زاگرس، با 48 و 46 درصد، در رتبه های بعدی قرار گرفته اند. هواپیمایی آسمان از این نظر، در رتبه هشتم قرار گرفته است؛ 31 درصد پروازهای آسمان در فروردین ماه، با تاخیر انجام شده است.

یکی از نکات جالب توجه در گزارش آماری سازمان هواپیمایی کشوری، میانگین تاخیر هر پرواز تاخیردار است؛ در این زمینه شرکت کاسپین با 119 دقیقه، رکورددار است و پس از آن، ایران ایر و سپاهان، با میانگین 87 دقیقه تاخیر در هر پرواز تاخیردار، در جایگاه دوم قرار دارند. رتبه سوم نیز با 82 دقیقه، مربوط به هواپیمایی تابان است.

از سوی دیگر، ایران ایر با میانگین تاخیر 43 دقیقه در هر پرواز، رکوردار میانگین تاخیر بوده و پس از آن شرکت های تابان و ماهان، با 37 و 27 دقیقه در هر پرواز، در جایگاه های بعدی قرار دارند.

گفتنی است در فروردین ماه امسال، شرکت های کاسپین، قشم، ایران ایرتور و معراج، کمترین درصد پرواز تاخیردار را نسبت به کل پروازها داشته اند. همچنین شرکت های سپاهان و اترک، کمترین میزان پرواز را در نخستین ماه سال جاری انجام داده اند.

(نمودار تاخیر فروردین ماه)

آمار تاخیر پروازها در اردیبهشت

از میان چهار هزار و 784 پرواز انجام شده در اردیبهشت ماه، یک هزار و 945 پرواز با تاخیر انجام شده است که میانگین تاخیر هر پرواز، 31 دقیقه و میانگین تاخیر هر پرواز تاخیردار، 77 دقیقه ثبت شده است.

آمار رسمی سازمان هواپیمایی نشان می دهد شرکت های هواپیمایی ماهان، آسمان و ایران ایر به ترتیب با 846، 829 و 806 پرواز، بیشترین میزان پرواز را در اردیبهشت ماه داشته اند. اگر سهم پرواز هر شرکت از کل پروازها را در نظر بگیریم، ماهان با 18 درصد در رده اول قرار گرفته و ایران ایر و آسمان با 17 درصد، در رده دوم قرار می گیرند. همچنین شرکت هواپیمایی آتا با 10 درصد، سومین جایگاه را از نظر سهم پرواز شرکت در کل پروازها دارد.

در این میان، ایران ایر با 419 پرواز تاخیردار، در رتبه اول پروازهای تاخیری و ماهان و آسمان با 412 و 233 پروا، در رده های بعدی قرار دارند. همچنین بررسی میزان کل تاخیر هر شرکت در پروازهای اردیبهشت ماه، نشان می دهد ایران ایر بیشترین سهم را از میزان کل تاخیرهای رخ داده در پروازها دارد. در این زمینه، شرکت های ماهان و آسمان، در رده های بعدی قرار دارند.

بررسی پرواز تاخیردار هر شرکت نسبت به کل پرواز ها نشان می دهد شرکت هواپیمایی نفت، در 57 درصد پروازهای خود در اردیبهشت ماه تاخیر داشته و از این نظر، در جایگاه اول قرار دارد. همچنین ایران ایر و زاگرس، با 52 و 51 درصد، در رتبه های بعدی قرار گرفته اند. هواپیمایی آسمان از این نظر، در رتبه هشتم قرار گرفته است؛ 28 درصد پروازهای آسمان در فروردین، با تاخیر انجام شده است.

گزارش سازمان هواپیمایی درباره میانگین تاخیر هر پرواز تاخیردار، نشان می دهد شرکت ایران ایر با 115 دقیقه، رکورددار است و پس از آن، ایران ایرتور و آتا، با میانگین 93 و 92 دقیقه تاخیر در هر پرواز تاخیردار، در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

ایران ایر با میانگین تاخیر 60 دقیقه درهر پرواز، رکوردار تاخیر اردیبهشت ماه بوده و پس از آن شرکت های آتا و نفت، با 37 و 34 دقیقه تاخیر در هر پرواز، در جایگاه های بعدی قرار دارند. میانگین تاخیر هر پرواز ماهان، 27 دقیقه و آسمان، 21دقیقه است.

گفتنی است شرکت های معراج، کاسپین و قشم، کمترین درصد پرواز تاخیردار را نسبت به کل پروازها داشته اند. همچنین شرکت های سپاهان و اترک، کمترین میزان پرواز را در اردیبهشت ماه سال جاری داشته اند.



(نمودار تاخیر اردیبهشت ماه)

گفتنی است این آمار مربوط به نشست و برخاست های انجام شده در فرودگاه مهرآباد است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    هما رو به چه روزی انداختین …

  • شوت آبادی از شرکت نیمه ورشکسته هما 0 0

    زبانتان را گاز بگیرید، پرورش چشم و چراغ آقای وزیر در صنعت حمل و نقل هوایی کشور است. او کسی است که وزیر محترم با سقوط هواپیما و حتی خود هما هم راضی به تغییرش نیست چه رسد به چند تاخیر معمولی و بچه گانه جا دارد به عنوان یک مدیر پیشکسوت هما اعلام کنم که امثال قرار است به همراه سایر مدیران نمونه هما نهمین سال مدیریت خود را در دولت جدید جشن بگیریم چرا که هیچ یک از ما باور نمی کردیم که این یک سال دولت آقای روحانی را هم به لطف تدبیر وزیر با هوش راه سر کار باشیم