| کد خبر: 77776 |

نورزاد خبر داد:

افتتاح ۴۰۹ کیلومتر پروژه‌های راه‌سازی در دهه فجر

تین نیوز | معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح ۴۰۹ کیلومتر پروژه‌های راه‌سازی در دهه فجر خبر داد و گفت: مهمترین افتتاح پروژه ۲۸ کیلومتر باقیمانده باند جنوبی از کیلومتر ۹۵ تا ۱۲۳ آزادراه ساوه-همدان است.
 

علی نورزاد با اشاره به پروژه‌‌های راه‌سازی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل که در دهه فجر افتتاح می‌شود گفت: مهمترین افتتاح پروژه ۲۸ کیلومتر باقیمانده باند جنوبی از کیلومتر ۹۵ تا ۱۲۳ آزادراه ساوه-همدان است.

وی با بیان اینکه ۳۸۱ کیلومتر نیز سایر پروژه‌های راه‌سازی هستند که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسند افزود: پروژه ریلی قابل افتتاح در این ایام نداریم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: از این پس با توجه به اجرایی شدن برجام کار جذب سرمایه‌گذاری خارجی تسهیل می‌شود بر همین اساس دپارتمان جذب سرمایه‌گذاری خارجی را در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل فعال کردیم چون ۶۰۰ پروژه در زمینه راه٬ آزادراه٬ بزرگراه و حوزه ریلی داریم که اجرای این پروژه‌ها نیازمند ۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه است که قطعا فرصت و بازار بسیار خوبی برای جذب سرمایه‌گذاری شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره زمان عقد قرارداد آزادراه تبریز-مرند-بازرگان با سرمایه‌گذار ترک یادآور شد: کار تنظیم قرارداد به پایان رسید و نهایی شد و انشاءالله هفته آینده با حضور وزیر راه و شهرسازی امضا می‌شود.

آزاد راه تبريز- مرند- بازرگان كه نخستين آزاد راهي است كه توسط سرمايه گذار خارجي در كشور اجرا مي‌شود از نظر ترافيك بين المللي و موقعيتي كه در کریدور شرقي- غربي (جاده ابريشم)، مسير آسيا- اروپا و شبكه هاي بزرگراهي آسيا دارد از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

آزادراه تبريز- مرند- بازرگان بخشي از آزادراه تهران-بازرگان٬ كوتاه‌ترين مسير جهت اتصال پايتخت كشور به مرز بازرگان است. از جمله اهداف مهم اين طرح، احداث بخشي از آزادراه سراسري كريدور بين المللي شرق-غرب و شبكه بزرگراهي آسيا، كاهش مصرف سوخت، تكميل شبكه ترانزيتي كشور و اتصال آن به مرز كشور تركيه و كشورهاي اروپايي، كاهش زمان سفر، افزايش ايمني و كاهش توليد گازهاي گلخانه اي است.

بر اساس بررسي هاي انجام شده تردد روزانه براي خودروهاي سواري در محور تبريز- مرند در سال ۱۳۹۸ هفده هزار خودرو سواري و براي محور مرند- بازرگان ۶ هزار و۸۰۰ خودرو پيش بيني شده است. همچنين ميزان تردد روزانه براي خودروهاي سواري در محور تبريز- مرند در سال ۱۴۰۸، ۲۰ هزار خودرو و در محور مرند- بازرگان ۱۲ هزار خودرو پيش‌بيني شده است؛ در ضمن تردد روزانه در سال ۱۴۱۸ براي محور تبريز- مرند، ۲۳ هزار خودروي سواري و براي محور مرند- بازرگان، ۲۰ هزار خودروي سواري برآورد شده است.




 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.