| کد خبر: 18535 |

ساخت بزرگراه بهشهر قوچان در اولویت وزارت راه و شهرسازی

تین نیوز | معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه بزرگراه 4 خطه بهشهر-گرگان-بجنورد-قوچان، این پروژه را یکی از 5 کریدور اولویت دار شرکت ساخت و توسعه عنوان کرد و افزود: این بزرگراه کریدور ترانزیت شرق به غرب در شمال کشور است که ارتباط با کشور ترکمنستان و ترانزیت کالا از آسیای میانه از طریق گمرکات سرخس، باجگیران، اینچه برون و بندر امیرآباد به مبادی غربی و شرقی کشور را فراهم می کند.
 
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون وزیر راه و شهرسازی با سفر به استان خراسان شمالی از پروژه های این استان بازدید کرد و در جلسه ای با حضور استاندار خراسان شمالی در رابطه با پروژه های زیرساختی این استان گفتگو کردند.
 
در این جلسه معاون وزیر راه و شهرسازی بزرگراه 4 خطه بهشهر-گرگان-بجنورد-قوچان را یکی از 5 کریدور اولویت دار شرکت ساخت و توسعه عنوان کرد و افزود: این بزرگراه کریدور ترانزیت شرق به غرب در شمال کشور است که ارتباط با کشور ترکمنستان و ترانزیت کالا از آسیای میانه از طریق گمرکات سرخس، باجگیران، اینچه برون و بندر امیرآباد به مبادی غربی و شرقی کشور را فراهم می کند.     
 
علی نورزاد افزود: این پروژه با حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی در مسیر کریدور گردشگری زوار حضرت علی بن موسی الرضا(ع) واقع شده و از استان های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی عبور می کند.
 
مدیرعامل شرکت ساخت توسعه اعتبار مصوب سال جاری این بزرگراه را 43 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تا کنون 189 میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده و برای اتمام آن 340 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
 
استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت پروژه های زیرساختی استان گفت: در حال حاضر 5 طرح مهم عمرانی در خراسان شمالی در دست اجرا است که 3 طرح آن پروژه های راه و راه آهن است و به همین دلیل تعامل با شرکت ساخت و توسعه و وزارت راه و شهرسازی از اولویت های استانداری است.
 
علی اکبر پرویزی افزود: راه آهن گرگان-بجنورد یکی از پروژه های مهم در دست احداث است که با توجه به اینکه مهمترین مشکل پروژه های زیرساختی بحث تملک اراضی است، تمامی اراضی متعلق به منابع طبیعی
 
واقع در مسیر این پروژه در استان خراسان شمالی به وزارت راه و شهرسازی واگذار شده است.
 
 معاون ساخت و توسعه بزرگراه ها نیز که در این سفر معاون وزیر راه و شهرسازی را همراهی می کرد، از بزرگراه 4 خطه بهشهر-گرگان-بجنورد-قوچان به عنوان یکی از پروژه های مهم شرکت ساخت و توسعه نام بردکه بخشی از آن در استان خراسان شمالی واقع شده است و اظهار داشت: این محور به طول 540 کیلومتر است که عملیات اجرایی 340 کیلومتر آن به اتمام رسیده و 200 کیلومتر آن که در محدوده استان های خراسان شمالی و گلستان قرار دارد، در دست اجرا است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.